LTE, următoarea generaţie de tehnologie pentru comunicaţii mobile, face posibil transferul rapid al unor cantităţi imense de date într-un mod eficient şi accesibil din punct de vedere al costurilor, optimizând utilizarea spectrului de frecvenţe.

Datorită popularităţii în creştere a smartphone-urilor, traficul mobil de date va creşte de aproximativ 15 ori până în 2017. Operatorii trebuie să le livreze clienţilor în mod constant o experienţă de utilizare de calitate a serviciilor disponibile pe smartphone-uri, tablete şi alte dispozitive noi. Redirecţionarea atenţiei operatorilor către performanţa reţelei se face simţită, în primul rând, pe pieţele care au implementat deja LTE, precum SUA şi Coreea, dar şi pe alte pieţe cu un nivel crescut de penetrare a smartphone-urilor. În acest moment, aproximativ 50% din toate smartphone-urile de la nivel mondial sunt conectate la o reţea susţinută de Ericsson.

Abilitatea de a livra reţele cu performanţă maximă nu este doar rezultatul utilizării unor soluţii tehnologice noi, ci şi îmbinarea eficientă a echipamentelor disponibile deja la operatori cu soluţii de ultimă generaţie bazate pe standardul 3GPP. Ericsson a fost primul furnizor care a livrat soluţii şi echipamente pentru LTE, iar la finalul anului 2011, compania avea o cotă de piaţă mondială de 60% din punct de vedere al volumului, oferindu-le operatorilor experienţă şi o desfăşurare de forţe necesară următoarei etape de dezvoltare a reţelelor LTE.

Până în acest moment, şapte din cei mai mari zece operatori din punct de vedere al veniturilor din 2010 au ales deja vendori LTE pentru a-şi dezvolta reţelele, iar Ericsson a încheiat acorduri contractuale cu şase dintre aceşti şapte operatori.

Ericsson este cel mai important susţinător al dezvoltării unui set de standarde deschise pentru industria LTE şi a avut cel mai mare impact asupra specificaţiilor disponibile pentru această tehnologie. Compania suedeză estimează că deţine 25% din licenţele de bază pentru LTE, ceea ce înseamnă că este cel mai important deţinător de patente din industrie. Ericsson este, de asemenea, lider pe segmentul serviciilor de administrare, administrând reţele care deservesc peste 900 de milioane de abonaţi şi oferind suport pentru reţele care, împreună, reunesc peste 2,5 miliarde de abonaţi.