Oficialul MTI a precizat că termenul de predare va fi respectat, deoarece lucrările sunt realizate în proporţie de peste 90%. Conform Radio România Actualităţi, Pistru a menţionat că circulaţia la intrarea în Arad, dinspre Timişoara, nu se mai desfăşoară pe varianta de ocolire, ci peste un pasaj care traversează autostrada.

capital.ro a arătat în urmă cu câteva zile un filmuleţ realizat pe data de 31 octombrie 2011 cu stadiul lucrărilor. Aşa cum se poate vedea, autostrada este asfaltată în proporţie de 90% pe ambele sensuri. Mai mult, cei de la forumul specializat skyscrapercity.com, au realizat o comparație pas cu pas a unor pasaje de pe autostradă conform clipurilor video publicate pe 17 octombrie și 31 octombrie.

Conform datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), la începutul lunii septembrie, construcţia acestui tronson de autostradă era finalizat în proporţie de aproximativ 75%. Constructorul – asocierea dintre FCC Construction (Spania) şi Astaldi  (Italia) – , a turat motoarele în ultimele două luni, astfel că finalizarea celor 32,25 km în acest an este posibil.

Până la începutul lunii octombrie, CNADNR a plătit 262,7 milioane de lei către constructorii FCC Construccion şi Astaldi, valoarea contractului fiind de 482,9 milioane de lei.

La începutul lunii octombrie, premierul Emil Boc s-a declarat nemulţumit de întârzierile la termenele de finalizare a lucrărilor la autostrada Arad-Timişoara. "Nu este admisibil ca acolo unde avem termene fixate să constatăm că, din diverse motive, nu sunt lucrările terminate. (…) Nu negociem termenele de finalizare acolo unde nu sunt argumente. Aşa că o să cer respectarea prevederilor contractuale", a afirmat primul-ministru, citat de Agerpres.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, în aceeaşi zi, după o vizită pe şantier, că nu există restanţe în plăţile către constructor.

"Plăţile sunt făcute. De anul trecut nu mai există nicio problemă de plăţi. Din acest punct de vedere nu există niciun impediment", a declarat ministrul Anca Boagiu.

Constructorul a încercat să invoce ca motive de întârziere vremea, deşi în vestul ţării nu au fost probleme, fiind secetă de la începutul verii, precum şi unele lucrări arheologice care au intervenit în cadrul şantierului şi promiţând că la data de 15 decembrie se va putea circula pe acest tronson.