Monedele de 1 și 2 eurocenți ar putea fi retrase din circulație

Marți, 18 octombrie 2022, Claudiu Năsui a anunțat că devalorizarea monedei euro este atât de mare încât Comisia Europeană (CE) a propus deja retragerea din circulație a monedelor de un eurocent și de doi eurocenți.

„Devalorizarea euro e atât de mare încât Comisia Europeană propune eliminarea monedelor de unu și doi eurocenți. Din 2018 și până acum, masa monetară de euro a crescut cu 34%”, a anunțat Claudiu Năsui pe contul său de Facebook.

Un dolar american a ajuns să valoreze cât un euro

În timp ce moneda euro se devalorizează, valoarea dolarului american este în creștere, într-un moment în care există puține puncte luminoase clare în economia americană. Dolarul american este mai puternic decât a fost vreodată în ultimele două decenii și e pe cale să devină și mai puternic, fiind propulsat de deciziile Rezervei Federale privind rata dobânzii și de mobilizarea parțială a rezerviștilor ruși.

Cine va avea de câștigat și cine va avea de pierdut de pe urma aprecierii dolarului american?

Dolarul american este considerat de obicei „o monedă refugiu” în vremuri tensionate din punct de vedere geopolitic, dar noua putere a bancnotei americane tulbură economiile și piețele din întreaga lume, generând două tabere: învingătorii și învinșii.

Câștigătorii ar fi importatorii din SUA și turiștii americani. Pentru companiile americane care cumpără bunuri din străinătate, achizițiile vor fi mai puțin costisitoare.

„Pentru importatori, este o veste minunată. Pentru oricine importă orice lucru din China sau chiar energie din alte țări, vestea va fi una bună. În plus, a avea un dolar puternic atenuează efectele inflației”, a explicat Jordan Rochester, strateg în schimburi valutare la Nomura Securities.

Pentru prima dată în ultimele două decenii, dolarul american și moneda euro au atins „paritatea”, adică un dolar valorează cât un euro. Așadar, turiștii din SUA pot obține oferte mai bune pentru camere la hotel sau diferite excursii dacă călătoresc în Europa sau oriunde altundeva. Pentru ei, e ca și cum totul este acum „la reducere”.

Învinșii ar fi multinaționalele, economiile în curs de dezvoltare, exportatorii din SUA și turismul în SUA.