Diageo, cel mai mare producător de băuturi alcoolice din lume, care deţine mărci ca Smirnoff, Johnnie Walker, Guinness, Bailey’s şi J&B, a înregistrat o creştere cu 7% a proftitului net aferent anului financiar 2008 – 2009, de 1,62 miliarde de lire sterline (2,62 miliarde de dolari).

Potrivit oficialilor companiei, acest lucru a fost posibil datorită reducerilor de costuri efectuate şi ratei de schimb valutar favorabile. În anul precedent, compania  avut un profit net de 1,52 miliarde de lire. Venturile grupului britanic au avansat, de asemenea, cu 15%, la 9,31 miliarde de lire.

Cu toate acestea, compania a lansat avertismente privind evoluţia afecerilor în anul financiar 2009 – 2010, ţinând cont de situaţia economică actuală şi de schimbarea atitudinii de consum a clienţilor din întreaga lume.

Posibile achiziţii

Paul Walsh, CEO-ul Diageo, a declarat, de asemenea, că grupul nu exclude posibile achiziţii în ciuda crizei.

„Nu vom irosii lichidităţile pe care le avem. Însă, dacă va apărea o oportunitate strategică, nu vom ezita să o fructificăm”, a afirmat Paul Walsh. Cu toate acestea, CEO-ul companiei a negat speculaţiile privind achiziţia a 66% din divizia de băuturi alcoolice a LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA.