Străinii se îndreaptă mai mult către Delta Dunării în condiţiile în care alte zone au devenit mai puţin atractive pentru turişti. Proprietarul unui complex turistic din Deltă mizează anul acesta pe străini pentru revigorarea afacerii. Daniel Iluşcă a pus pe picioare un complex turistic în Delta Dunării cu o investiţie de trei milioane euro derulată pe parcursul a 12 ani. Pornită în 2001 cu fonduri europene, afacerea s-a extins şi a produs un profit de 200.000 euro pe an.
"Am demarat afacerea în 2001, când au apărut fondurile de preaderare, cu un proiect scris personal privind înfiinţarea unei pensiuni turistice în Delta Dunării. Am reuşit să finanţez cu 100.000 euro, din care 40.000 de euro fonduri nerambursabile, o pensiune cu 17 camere într-o zonă unde era casa bătrânească a bunicii mele, o parte inundabilă a grădinii şi un teren cultivat cu porumb şi viţă de vie. Apoi am mai investit trei milioane euro în această afacere, fără însă a apela la credite bancare", a declarat administratorul complexului Sunrise din localitatea Crişan, judeţul Tulcea, Daniel Iluşcă.
Investiţia în acest complex a continuat prin dezvoltarea din surse proprii a unei case de personal pentru angajaţii din Tulcea, dar şi prin extinderea locurilor de cazare până la 146 de locuri de cazare în regim hoteliere dar şi în pensiune tip sat pescăresc. De asemenea, au fost construite spaţii de depozitare a uneltelor de pescuit pentru turiştii care vin în Deltă.
"Bungalow-urile, construite pe specific tradiţional, sunt învelite cu stuf şi respectă coloritul tâmplăriei, a prispelor. Am construit şi un debarcader pentru turiştii care vor să se îmbarce şi să vadă cele trei lacuri din zonă. Pentru optimizarea costurilor am făcut o investiţie în panouri solare care ne-a redus cu peste 60% costurile de furnizare a apei calde", a spus Iluşcă. 
Litoralul românesc şi cel bulgăresc concurează Delta
Administratorul complexului spune că în 2011 s-a simţit o revigorare a turismului din Delta Dunării, chiar dacă principalele zone concurente rămân litoralul bulgăresc şi cel românesc, dar şi Valea Prahovei. În plus, criza politică din Egipt şi Tunisia a avut efecte pozitive asupra turismului românesc.
“Suntem competitivi datorită raportului calitate/preţ şi în acest s-a simţit o revigorare a turismului în Deltă. Ne-a ajutat foarte mult criza din Tunisia şi Egipt. Eu cred că oferim mai mult decât Delta Vietnamului, poate chiar şi decât Marea Bariera de Corali deoarece Delta Dunării este a treia zonă ca biodiversistate după Marea Barieră de Corali şi Insulele Galapagos, dar are în plus oraşul Sulina, pădurile Letea şi Caraorman, arii protejate din 1936, practic cele mai nordice păduri cu specific tropical”, a arătat Iluşcă.
Multinaţionalele şi ONG-urile, principalii clienţi
Principalii clienţi ai complexului turistic de patru stele din localitatea Crişan sunt clienţii de business, respectiv reprezentanţi ai multinaţionalelor, ai ONG-urilor, în general persoane cu venituri peste medie sau cu mare putere financiară, care vin cu ambarcaţiunile proprii.
“În acest an am remarcat o revenire a turiştilor străini, care deţin o pondere de peste 50% faţă de 30% în anii trecuţi, după gripa aviară. În acest an ne aşteptăm la un grad de ocupare de 15% şi la o cifră de afaceri de peste 15 miliarde lei vechi (1,5 milioane lei n.r.), faţă de 10 miliarde  lei vechi în 2010. În 2008, un an foarte bun, am făcut un profit de 200.000 euro, la o cifră de afaceri de peste 20 de miliarde lei vechi în condiţiile unui grad de ocupare de 12%. Sperăm ca anul acesta să ajungem din nou la acelaşi nivel de profit”, a arătat Daniel Iluşcă, menționând că prețurile la cazare variază între 240 de lei (bungalow) și 280 de lei.