Infrastructura educațională poate contribui la reducerea abandonului școlar, subliniază Daniel David

Luni, pe 26 mai, Daniel David a reiterat angajamentul de a reduce abandonul școlar și a evidențiat importanța infrastructurii educaționale în stimularea elevilor de a frecventa cursurile.

Oficialul este de părere că structurile modulare constituie o soluție provizorie pentru desfășurarea cursurilor, subliniind totodată că există numeroase proiecte susținute de Banca Mondială, menite să dezvolte infrastructura educațională.

El a declarat că este preocupat nu doar de educația celor aflați în sistemul școlar, ci și de reintegrarea în școală a celor care au abandonat sau nu au fost niciodată înscriși. Daniel David a subliniat că infrastructura educațională joacă un rol important în motivarea copiilor să participe la cursuri, precizând că lipsa unei infrastructuri adecvate sau calitatea scăzută a acesteia poate contribui la abandonul școlar.

„Aşa cum am spus în diverse contexte publice, sunt preocupat nu doar de buna educaţie a celor care se află în sistemul şcolar, dar şi de a-i readuce la şcoală pe cei care se află în afara acestuia, fie ca urmare a abandonului şcolar, fie prin faptul că nu au fost niciodată înscrişi în sistemul educaţional.

Infrastructura educaţională este unul dintre factorii care-i stimulează pe copii să vină la şcoală. Într-adevăr, dacă nu ai această infrastructură nu au unde să beneficieze de educaţie, iar dacă o ai, dar nu se ridică la standardele aşteptate, poate fi o cauză a abandonului şcolar”, a declarat acesta.

Ministrul interimar al Educației a evidențiat că, deși responsabilitatea dezvoltării infrastructurii educaționale revine autorităților locale, ministerul nu doar le stimulează să ia inițiativa în acest domeniu, ci și intervine direct ori de câte ori apare o oportunitate, oferindu-le astfel un sprijin concret.

„În acest sens, ministerul are în derulare în prezent o serie de proiecte susţinute de Banca Mondială pentru a dezvolta infrastructura educaţională. Evident că în acest proces, copiii vor trebui să fie relocaţi temporar, până la consolidarea/reabilitare/construirea sediului unităţii şcolare.

Am vrut acum să văd dacă această relocare se face în condiţii bune pentru copii, profesori, comunitate educaţională şi procesul educaţional”, a mai spus el.

Ministrul, vizită la o școală echipată cu infrastructură modulară temporară

Daniel David a menționat că, împreună cu primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a efectuat o vizită la o școală echipată cu infrastructură modulară temporară.

Ministrul Educației apreciat că spațiile educaționale vizitate respectă standardele impuse de Banca Mondială și a exprimat încrederea că acestea vor asigura un mediu potrivit pentru procesul educațional și satisfacția elevilor. El a menționat că primarul a promis construirea unui teren de sport în apropierea structurii, ceea ce va îmbunătăți și mai mult calitatea mediului educațional din zonă.

De asemenea, ministrul a considerat că astfel de structuri modulare pot reprezenta o soluție temporară nu doar în timpul lucrărilor de infrastructură la școli, ci și în zonele unde spațiile școlare sunt insuficiente sau pe durata construirii unor noi clădiri școlare.

„Mi-a plăcut ceea ce am văzut – ceea ce nu este de mirare, în condiţiile în care trebuiau respectate standardele privind spaţiile educaţionale stabilite de Banca Mondială. Am astfel încredere că copiii vor fi mulţumiţi, iar procesul educaţional se va putea derula în condiţii bune.

Primarul a promis că va construi şi un teren de sport în jurul acestei structuri, ceea ce va creşte şi mai mult calitatea mediului educaţională din zonă.

Sincer vă spun, mă gândesc că astfel de structuri ar putea funcţiona nu doar acolo unde temporar lucrăm la infrastructura clasică a unităţilor şcolare, ci şi ca soluţie temporară pentru desfăşurarea activităţilor didactice pe perioada procesului de construcţie de spaţii şcolare noi sau în situaţiile/zonele în care spaţiile şcolare sunt deocamdată insuficiente”, a mai transmis acesta.