Cu un preţ de pornire inițial de 11.000 de euro, Dacia Duster este cel mai accesibil SUV din lume. Fiind imbatabil din acest punct de vedere modelul autohton a înregistrat vânzări foarte bune, în special, în Europa de Vest. La începutul lunii decembrie a anului trecut, uzina Dacia de la Mioveni a fabricat automobilul Dacia Duster cu numărul 500.000, acesta fiind livrat unui client din Franţa, principala piaţă de export pentru acest model. De altfel, în decursul celor aproape patru ani de la lansare, 95% din producţia modelului a fost exportată, cu precădere în ţările Europei Occidentale. Anul acesta, în Marea Britanie din cele 330 de autoturisme Dacia înmatriculate, 150 au fost modele Duster. În ţara noastră, Duster, care a fost reînnoit în cursul ultimului trimestru din 2013, ocupă a treia poziție în ceea ce priveşte vânzările, cu 4.647 vehicule vândute. Anul acesta, Duster facelift a fost la fel de bine primit pe piaţa locală, iar în primele şase luni au fost înmatriculate deja 1.990 unităţi, conform datelor DRPCIV.

Duster facelift a fost conceput în totalitate la centrul de design Renault de la Bucureşti. Noua versiune include în funcţie de versiune limitator de viteză, asistență la parcarea cu spatele, închiderea centralizată a portierelor la plecare, indicator al temperaturii exterioare, sistem multimedia complet cu Bluetooth și sistem de navigație încorporat, prize USB etc. Există trei nivele de echipare: Acces, Ambiance și Laureate. Cel mai accesibil Duster, cu tracţiune integrală, în varianta de echipare Acces, costă 13.100 de euro şi include printre altele: ABS cu EBV și asistență la frânarea de urgență, două airbaguri, ASR-ESP, antidemaraj electronic, direcție asistată hidraulic şi indicator pentru schimbarea treptei de viteză. Cei care doresc închidere centralizată cu telecomandă şi geamuri electrice față, trebuie să mai scoată din buzunar încă 200 de euro. Duster facelift aduce un suflu nou, atât la exterior, cât şi la interior. Dacă la exterior se remarcă noul calandru cu bandouri orizontale cromate și o nouă grilă a radiatorului, încadrată de blocuri optice redesenate, la interior planșa de bord este mai bine organizată și mai arătoasă, iar la acest lucru contribuie în mare măsură sistemul media NAV. Butoanele de acţionare a geamurilor electrice sunt poziţionate acum acolo unde trebuie, pe panourile portierelor. Noi am testat modelul cu motor disel 1.5 dCi de 110 CP, 4×4, cu echiparea de vârf, Laureate. Spre deosebire de generaţia anterioară, primul lucru pe care îl remarci la noul Duster este faptul că este mult mai silenţios. În privința comportamentului rutier, nu se observă modificări foarte importante. Cutia manuală cu şase trepte are primele trepte scurte şi ultimele mai lungi, iar indicatorul de schimbare a vitezelor (GSI) vine în ajutorul şoferului semnalând, printr-un indicator vizual, turaţia optimă pentru schimbarea vitezelor, cu efect direct asupra consumului. În ceea ce priveşte consumul mediu oficial, acesta este de 5,2 litri, însă noi am înregistrat în oraş un consum de 8 litri, iar în afara oraşului 6,5 litri. Pe autostradă consumul se situează undeva la 8,5 litri.  În afara şoselei, Duster 4×4 este o maşină pe care te poţi baza. SUV-ul autohton poate trece peste obstacole şi poate urca pante cu înclinaţie foarte mare. Suspensia şi direcţia au suferit mici modificări, astfel încât noul Duster absorbe mai eficient gropile şi denivelările drumului, iar direcţia este fermă.

Cei de la Dacia au făcut paşi mari către un SUV complet, însă ceea ce îi lipseşte modelului Duster este o transmisie automată. Motorului de 1.2 Tce îi poate fi conectată fără probleme o cutie automată, însă răspunsul oficialilor Dacia este mereu acelaşi: „lucrăm la acest aspect“.