În al treilea trimestru al 2012, în pofida competiţiei intense, Cosmote România a continuat să-şi întărească poziţia pe piaţă şi performanţa financiară pentru toţi indicatorii principali. În plus, Cosmote şi-a menţinut creşterea bazei de clienţi business, de 32% comparativ cu aceeaşi perioadă a 2011, ca urmare a priorităţii acordate segmentului de business.

Datorită extinderii susţinute a segmentului business, precum şi performanţei foarte bune în zona serviciilor de date, veniturile totale ale celui de-al treilea trimestru din 2012 au atins valoarea de 118 milioane euro. EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut la 34,3 milioane euro, cu 16,3% comparat cu T3 2011 (+ 18% versus T2 2012). Marja EBITDA a atins 29,1% în T3 2012, în creştere cu 4,6 puncte procentuale comparativ cu T3 2011.
Mai puţini clienţi, mai mulţi abonaţi
La finalul lui septembrie 2012, numărul total de clienţi ai Cosmote România, inclusiv Zapp, a fost 6,4 milioane din care 24,1% abonaţi. La sfârşitul lunii septembrie 2011, numărul total de clienţi ai Cosmote, inclusiv Zapp, a fost de 6,5 milioane, dintre care 22,8% abonaţi.

La sfârşitul anului trecut, numărul total de clienţi, a fost de aproximativ 6,5 milioane, proporţia abonaţilor ajungând la 23,1% din bază, ca rezultat al creşterii pe segmentul de business. La sfârşitul lui 2011, cota de piaţă a companiei era de 24%.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 1,5% în primele 9 luni ale 2012 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită lansării de oferte competitive, orientate către client.

“Rezultatele celui de-al treilea trimestru au fost în linie cu obiectivele noastre. Am înregistrat o creştere semnificativă pentru majoritatea indicatorilor, în pofida dificultăţilor economice şi de reglementare, competiţiei strânse şi necesitatăţii investiţiilor solide. Această perioadă a fost marcată de momente importante pentru compania noastră, precum: încheierea cu succes a licitaţiei de spectru, lansarea vitezei de 43,2 Mbps, extinderea acoperirii reţelei în metroul bucureştean. Această performanţă este oglindită şi de rezultatele portabilităţii unde, în ultimii patru ani, am rămas operatorul preferat al românilor. Privind spre viitor, vom continua să ne consolidăm poziţia pe piaţă prin investiţii importante şi dezvoltarea de produse şi servicii personalizate, care pornesc de la ceea ce clienţii noştri îşi doresc cu adevărat”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer, Cosmote România.

La sfârşitul lunii septembrie, Cosmote România oferea viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil în 74 oraşe importante din ţară, reprezentând peste 41% din populaţie. Mai mult, clienţii se puteau bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în tehnologia HSPA+, în 147 de oraşe din ţară. În total, serviciile 3G acoperă peste 68% din populaţia României.

Cosmote România investeşte constant în dezvoltarea lanţului său de distribuţie naţională, care consta, la finalul lunii septembrie 2012, în aproximativ 560 de puncte de vânzare în întreaga ţară. În T3 2012, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicaţii pentru aproximativ 20,4 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.