Contestaţiile ar putea duce la întârzierea acestor proiecte, mai ales că astfel de procese sunt soluţionate cu întârziere în instanţe.

Astfel, compania Tehnologica Radion Bucureşti a contestat rezultatul licitaţiei pentru autostrada Orăştie – Sibiu, Lotul 1, câştigătorul licitaţiei fiind Strabag, dar şi al licitaţiei pentru Loturile 1 şi 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj, unde au câştigat Asocierea Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL-Carena SpA Impresa di Costruzioni, respectiv Asocierea Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA-Cossi Costruzioni SpA.

Rezultatele pentru Loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Timişoara Lugoj au fost contestate şi de asocierea Confort Timişoara – Monteadriano Enghenharia.

Compania Construcciones Promociones Balzola din Spania a contestat rezultatul la aceeaşi licitaţie, ca şi Asocierea SC Construcţii Feroviare – Iaşi Grup Colas – Egis, care contestă doar Lotul 2 al licitaţiei.

Compania elenă Aktor a contestat rezultatul licitaţiei de proiectare şi execuţie pentru autostrada Lugoj – Deva, Lotul 1, câştigat de Asocierea Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA-Cossi Construzioni SpA.

Compania Max Boegl România a cotestat rezultatul licitaţiei de proiectare şi execuţie al autostrăzii Orăştie – Sibiu, tronsonul 2, atribuit Asocierii Straco Grup SRL-Studio Corona SRL Civil Engineering.

Licitaţia pentru Lotul 4 al autostrăzii Orăştie – Sibiu, contestată de J&P Avax Bucureşti, fusese atribuită Asocierii Astaldi SpA-Euroconstruct Trading ’98 SRL-Astalrom SA.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România /CNADNR/ a dat publicităţii în data de 12 aprilie lista firmelor câştigătoare ale licitaţiilor pentru construcţia tronsoanelor de autostradă incluse în Coridorul IV Paneuropean, printre acestea regăsindu-se, în mare parte, asocieri între consorţii internaţionale, dar şi firme româneşti.

Astfel, pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii Nădlac-Arad, firmele câştigătoare sunt: Asocierea Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct (pentru Lotul 1 ‘Proiectare si executie autostrada Nadlac – Arad şi Drum de legătură km 0+000 – 22+218’) şi Alpine Bau GmbH (pentru Lotul 2 ‘Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de legătură km 22+218 – 38+882’).

În cazul primului câştigător, valoarea estimată a proiectului este 487 milioane de lei, iar oferta câştigătoare a valorat circa 383 milioane lei. În ceea ce priveşte al doilea câştigător, valoarea ofertei a fost de aproximativ 412 milioane lei, faţă de peste 506 milioane lei, la cât era estimat iniţial.

Pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii Timişoara-Lugoj, Lotul 1 ‘Proiectare si execuţie autostrada Timisoara-Lugoj km 44+500 – km 54+000’, estimată la peste 266 milioane lei, câştigătoare a fost desemnată asocierea Spedition UMB SRL-Tehnostrade SRL-Carena SpA Impresa di Costruzioni, la o valoare de ofertă de 210,4 milioane lei.

Totodată, pentru aceeaşi autostradă, dar pentru Lotul 2 ‘Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625’ la o valoare estimată de aproape 612 milioane lei, câştigătoare a fost desemnată Asocierea Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA-Cossi Costruzioni SpA. Valoarea ofertată şi câştigătoare a fost de circa 445,7 milioane lei.

Potrivit CNADNR, în cazul proiectării şi execuţiei autostrăzii Lugoj-Deva, Lotul 1 ‘Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva km 0 + 000 – km 27 + 400’ a fost distribuit Asocierii Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA-Cossi Construzioni SpA, la valoare de aproximativ 681 milioane lei, la jumătatea estimăriii iniţiale de 1,12 miliarde de lei.

Proiectarea şi execuţia autostrăzii Orăştie – Sibiu vor fi realizate de către patru câştigători, după cum urmează: Lotul 1 ‘Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110’ de către S.C. Strabag SRL (valoare ofertă câştigătoare de 551 milioane lei, faţă de valoarea estimată de 814 milioane lei), Lotul 2 ‘Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie-Sibiu km 24+110 – km 43+855’ de către Asocierea Straco Grup SRL-Studio Corona SRL Civil Engineering (valoare ofertă câştigătoare de aproape 378 milioane lei, faţă de estimarea iniţială de 708 milioane lei), Lotul 3 ‘Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie-Sibiu km 43+855 – km 65+965’ – câştigat de Impregilo SpA (valoare ofertă câştigătoare 604.791.600 lei faţă de valoarea estimată de 762,2 milioane lei), şi Lotul 4 ‘Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie-Sibiu km 65+965 – km 82+070’ – câştigat de Asocierea Astaldi SpA-Euroconstruct Trading ’98 SRL-Astalrom SA (ofertă câştigătoare de aproape 485 milioane lei, în comparaţie cu estimarea anterioară de circa 653 milioane lei).
SURSA: Agerpres