„A fost o vreme când am căutat furnizori departe de uzinele noastre pentru a reduce costurile. Dar, dacă mergem prea departe, avem probleme cu prețurile, ratele de schimb valutar sau de calitate”, a adăugat acesta.
Conform oficialului PSA, în prezent există o tendință clară în întreaga industrie auto de a avea furnizorii foarte aproape sau chiar în perimetrul uzinelor de asamblare a vehiculelor. Asta pentru a nu avea probleme logistice, pentru a putea obține o reacție mai rapidă la modificările de strategie și pentru a nu bloca banii în stocuri. PSA produce în prezent circa 37% dintre vehiculele sale în Franța, 18% în Spania și Portugalia, 25% în Europa de Est și Turcia și 20% în afara Europei.
„În Europa putem găsi acum tot ceea ce avem nevoie la prețuri rezonabile”, consideră Bezard subliniind însă că industria auto franceză, incluzând aici și producătorii de componente, nu are aceleași atuuri precum cea germană.
Companiile din Hexagon suferă din cauza slăbiciunii acționariatului care este prea fragmentat dar și din cauza dimensiunii afacerilor care sunt încă sub standardul critic necesar pentru a se putea impune rapid pe piață.
Mesajul transmis de oficialul PSA prin aceste declarații se înscrie într-un trend deja observat în cadrul mai multor firme europene și care ar trebui să dea de gândit companiilor furnizoare care își mută afacerile în țări unde costurile de producție sunt mai reduse decât în Europa Occidentală. Recentele probleme de pe lanțul de aprovizionare, cauzate de dezastrul din Japonia, par să fi schimbat radical strategia unor firme europene. În loc să caute reduceri de costuri majore obținute prin căutarea unor furnizori ieftini amplasați în state îndepărtate, producătorii auto încearcă acum să obțină avantaje printr-o mai rapidă circulație a fondurilor și prin eliminarea, pe cât posibil, a stocurilor.
De asemenea, nivelul la care a ajuns tehnologia inclusă în mașinile produse în Europa impune o reactivitate mai mare a furnizorilor și piese de o calitate superioară care, de multe ori, sunt greu de găsit la producătorii de componente care oferă prețuri reduse. Conform analiștilor auto, în viitorul nu foarte îndepărtat polarizarea industriei auto se va accelera iar uzinele de asamblare din Europa, SUA, China, India sau Japonia vor impune majorității furnizorilor să își construiască facilități de producție în imediata apropiere.