„A fost o vreme când am căutat furnizori departe de uzinele noastre pentru a reduce costurile. Dar, dacă mergem prea departe, avem probleme cu prețurile, ratele de schimb valutar sau de calitate”, a adăugat acesta.
Conform oficialului PSA, în prezent există o tendință clară în întreaga industrie auto de a avea furnizorii foarte aproape sau chiar în perimetrul uzinelor de asamblare a vehiculelor. Asta pentru a nu avea probleme logistice, pentru a putea obține o reacție mai rapidă la modificările de strategie și pentru a nu bloca banii în stocuri. PSA produce în prezent circa 37% dintre vehiculele sale în Franța, 18% în Spania și Portugalia, 25% în Europa de Est și Turcia și 20% în afara Europei.
„În Europa putem găsi acum tot ceea ce avem nevoie la prețuri rezonabile”, consideră Bezard subliniind însă că industria auto franceză, incluzând aici și producătorii de componente, nu are aceleași atuuri precum cea germană.
Companiile din Hexagon suferă din cauza slăbiciunii acționariatului care este prea fragmentat dar și din cauza dimensiunii afacerilor care sunt încă sub standardul critic necesar pentru a se putea impune rapid pe piață.
Mesajul transmis de oficialul PSA prin aceste declarații se înscrie într-un trend deja observat în cadrul mai multor firme europene și care ar trebui să dea de gândit companiilor furnizoare care își mută afacerile în țări unde costurile de producție sunt mai reduse decât în Europa Occidentală. Recentele probleme de pe lanțul de aprovizionare, cauzate de dezastrul din Japonia, par să fi schimbat radical strategia unor firme europene. În loc să caute reduceri de costuri majore obținute prin căutarea unor furnizori ieftini amplasați în state îndepărtate, producătorii auto încearcă acum să obțină avantaje printr-o mai rapidă circulație a fondurilor și prin eliminarea, pe cât posibil, a stocurilor.
De asemenea, nivelul la care a ajuns tehnologia inclusă în mașinile produse în Europa impune o reactivitate mai mare a furnizorilor și piese de o calitate superioară care, de multe ori, sunt greu de găsit la producătorii de componente care oferă prețuri reduse. Conform analiștilor auto, în viitorul nu foarte îndepărtat polarizarea industriei auto se va accelera iar uzinele de asamblare din Europa, SUA, China, India sau Japonia vor impune majorității furnizorilor să își construiască facilități de producție în imediata apropiere.
Constructorii auto europeni revin la matcă
3 iunie 2011, 12:50
Ultima modificare în 3 iunie 2011, 15:50
„80% dintre componentele care intră în fabricile noastre de asamblare din Franța, Spania și Portugalia sunt cumpărate de la furnizori vest-europeni. Doar 5% provin din Africa de Nord și 15% din alte țări emergente. Iar aceste procente vor rămâne la acest nivel”, a declarat Yannick Bezard, directorul de achiziții al grupului PSA Peugeot-Citroen.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Boc a adus experți din America. Vrea să transforme Fiscul într-un IRS american!
- Câte maşini Dacia sunt în Tahiti, dar în Martinica?
- Renault vrea să-şi majoreze cota de piaţă în India la 5 %
- Boc, bilanţ la Ministerul Muncii: Avem peste 6 milioane contracte de muncă, cel mai mare număr din 2008
- Ministrul de Interne: „Concedierile încep în iulie. Nu dăm afară poliţiştii din stradă”
- Producătorii auto chinezi, tot mai aproape de cei europeni
- Benzina se scumpește. Din nou!
- Acte normative publicate în data de 2 iunie
- Skoda devine sport. Cum arată ultima creație a nemților
- OMF 1984 – Dulău sau cățel în lupta cu evaziunea?