În plus, pasagerul poate solicita compensațiile datorate pentru anularea zborului atunci când aeronava sa a decolat, însă ulterior a fost nevoită, indiferent din ce motiv, să revină la aeroportul de plecare, iar pasagerul respectiv a fost transferat pe un alt zbor.

Cazul a vizat un zbor al companiei Air France de la Paris către Spania, însă deși aeronava a decolat la ora prevăzută, la scurt timp s-a întors pe aeroportul Charles de Gaulle din cauza unor probleme tehnice. Șapte pasageri au introdus o acțiune în justiție prin care au solicitat plata unor compensații pentru anularea zborului, plus alte cheltuieli.

În hotărârea pronunțată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene se precizează că interpretarea noțiunii „anulare” este în sensul că ea nu vizează numai ipoteza absenței oricărei decolări a aeronavei în cauză. Astfel, această noțiune include și situația în care o aeronavă a decolat, însă ulterior a fost nevoită, indiferent din ce motiv, să revină la aeroportul de plecare, unde pasagerii săi au fost transferați pe alte zboruri.

Cu privire la acest aspect, Curtea constată că deși aeronava a decolat, ulterior aceasta a revenit la aeroportul de decolare fără să fi ajuns la destinația prevăzută în itinerar – adică zborul, astfel cum a fost prevăzut inițial, nu poate fi considerat efectuat.

Curtea precizează că atunci când un operator de transport aerian nu își îndeplinește obligațiile de asistență (rambursarea costului biletului sau redirecționarea spre destinația finală, suportarea costul transferului de la aeroportul de sosire spre cel prevăzut inițial) și de deservire (cheltuieli cu mesele, cu cazarea  și de comunicație)  care îi revin în temeiul suplimentară” permite pasagerilor să fie compensați pentru întregul prejudiciu material și moral pe care l-au suferit din cauza nerespectării de către operatorul de transport aerian a obligațiilor sale contractuale, în condițiile și limitele prevăzute de Convenția de la Montréal sau de dreptul național.