”Faptul că executivul comunitar, după eşecul său în afacerea Charleroi în anul 2008, a mărit numărul investigaţiilor lansate împotriva aeroporturilor unde operează Ryanair, este o dovadă evidentă a vendetei Direcţiei generale pentru Concurenţă”, a afirmat directorul general adjunct al Ryanair, Michael Cawley.
În anul 2008, Curtea Europeană de Justiţie a anulat o decizie a Comisiei Europene prin care se cerea suprimarea avantajelor oferite companiei Ryanair de către regiunea valonă şi aeroportul Charleroi.
Dar, Comisia Europeană investighează în prezent ajutoarele publice pe care compania irlandeză le-a primit din partea a 18 aeroporturi europene. Ryanair se plânge că aceste anchete ameninţă activitatea sa şi locurile de muncă ale angajaţilor, existând riscul închiderii unor rute sau chiar a unor terminale unde această companie asigură cea mai mare parte din trafic.
Compania irlandeză se simte ameninţată şi de un proiect de directivă europeană prin care se încearcă uniformizarea taxelor percepute companiilor aeriene pe aeroporturi, suprimându-se astfel avantajele tarifare acordate în cazul terminalelor ”low-cost”. Comisia Europeană urmează să adopte liniile directoare pentru sectorul aviaţiei, acordând o atenţie deosebită finanţării infrastructurilor aeroportuare, proces care se va finaliza după o consultare publică.
”Atunci când cumpărăm avioane cu preţul de 70 de milioane de euro bucata, barilul de petrol costă 100 de dolari şi trebuie să mai plătim şi echipajele, nu mai putem plăti aeroporturilor o taxă de 20 de euro pentru fiecare pasager şi în acelaşi timp să menţinem preţul biletelor la o medie de 40 de dolari”, a concluzionat directorul adjunct al Ryanair, companie care estimează că va transporta 80 de milioane de pasageri în acest an.