CNAIR anunță că au început lucrările pe primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău

Astfel, constructorii sunt mobilizați în șantierele loturilor 1 și 2 ale autostrăzii A7, fiind realizate lucrări pregătitoare și descărcări arheologice în vederea demarării construcției primilor 50 de kilometri ai Autostrăzii Moldovei.

De asemenea, sunt executate lucrări de decopertare, urmate de lucrări la terenul de fundare, a informat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) într-un comunicat.

Lotul 1 este cuprins între Dumbrava și Mizil și are 21 de kilometri, iar lotul 2 Mizil – Pietroasele are 28,35 kilometri.

Lucrările trebuie să fie finalizate în 20 de luni. Contractele au o valoare totală de 2,7 miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

O nouă autostradă în România

În altă ordine de idei, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a spus anterior că primii 14 kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Piteşti ar putea fi deschişi circulaţiei în acest an, pe secţiunea Sibiu-Boiţa, în timp ce pe primii kilometri ai Autostrăzii Moldovei s-ar putea circula din 2024.

„A7 (n. red. Autostrada Moldovei), pe secţiunea de 320 de km, finanţată prin PNRR, cuprinsă între Ploieşti şi Paşcani lucrurile evoluează foarte bine. Sunt şanse reale ca în 2024 să fie deschisă circulaţia pe primii kilometri”, a scris Cristian Pistol pe Facebook.

De asemenea, Cristian Pistol a participat joi, 22 septembrie, la cel de al 16-lea Congres al Asociaţiei Profesioniştilor în Drumuri şi Poduri.

În context, el a amintit şi de deschiderea circulaţiei pe primii 40 de km de drum expres Craiova – Piteşti şi de semnarea celor 3 contracte pentru proiectarea şi execuţia secţiunilor 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti.

„Un aspect care merită consemnat este că seriozitatea în abordarea proiectelor face posibilă deschiderea încă din acest an a primilor 14 km ai autostrăzii Sibiu-Piteşti. Iar aici mă refer la secţiunea 1, Sibiu-Boiţa”, a explicat directorul general al CNAIR.

Şeful CNAIR a vorbit despre un record în ceea ce priveşte contractarea proiectelor în ultimele 12 luni, arătând că valoarea contractelor de lucrări semnate în acest an este de 16,7 miliarde lei, fără TVA, în condiţiile în care, în anul 2021, CNAIR a semnat contracte de lucrări în valoare de 4 miliarde lei.

Pe de altă parte, Pistol a precizat că în 2022 CNAIR are unul dintre cele mai mari bugete din ultimii ani iar o componentă importantă o reprezintă întreţinerea infrastructurii rutiere existente.