Monitorizarea CSOP pusa la dispozitie de agentia de publicitate Grey Bucuresti arata modul cum primii zece clienti publicitari si-au impartit bugetele pe televiziunile centrale, in primele patru luni ale acestui an. Sunt cheltuieli brute rezultate pe baza monitorizarii volumul de publicitate difuzat de fiecare post in functie de tarifele-lista de publicitate.
E usor de observat ca posturile tv care au cea mai mare audienta in mediul urban atrag si cea mai mare parte din bugetele de publicitate. Fireste, aici se adauga si dinamismul echipelor de vanzari ale statiilor tv si disconturile si gratuitatile acordate clientilor.
Indiscutabil, inceputul de an pare sa arate ca Unilever are planuri mari in publicitatea anului 2000 din Romania, cheltuind mai mult ca niciodata decat principalul rival Procter&Gamble. Surprinzator, spre deosebire de Procter, Henkel, Mobil Rom sau Mobifon, adica „greii” investitorilor in publicitatea romaneasca, Unilever a cheltuit ceva bani pe Prima TV, un post care a avut o audienta atat de mica in primele patru luni, incat e greu de explicat cum de a atras acest volum din partea lui Unilever. In general, clientii mai sus pomeniti si-au impartit bugetele dupa criterii ce tin de profesionalism.
O strategie cel putin ciudata apartine Bancii Populare Romane. Aceasta a cheltuit masiv pe Prima TV si Antena 1. (In paranteza fie spus, BPR a obtinut, probabil, un discont colosal, mai mare chiar de 50%.) In cazul Primei TV este de notorietate ajutorul BPR acordat acestei televiziuni, ajutor „afisat” pe micul ecran prin sponsorizarea unor emisiuni de divertisment (concursuri, programe folclorice etc.). Fireste, in schimbul acestui spijin, BPR a primit la schimb spatii publicitare. De notorietate in lumea afacerilor este si prietenia dintre sefii celor doua institutii, Emil Botea (BPR) si Cristian Burci (Prima TV). Oricum, daca in cazul Antenei 1 consumul de publicitate al BPR poate fi justificat datorita audientei acestui post, in cazul Prima TV, este nefiresc. Dar, in fond, fiecare client isi adopta strategia in functie de interesul pe care-l urmareste.
Clientii seriosi isi impart bugetele dupa audienta
22 iunie 2000, 12:00
Ultima modificare în 22 iunie 2000, 15:00
Monitorizarea CSOP pusa la dispozitie de agentia de publicitate Grey Bucuresti arata modul cum primii zece clienti publicitari si-au impartit bugetele pe televiziunile centrale, in primele patru luni ale acestui an. Sunt cheltuieli brute rezultate pe baza monitorizarii volumul de publicitate difuzat de fiecare post in functie de tarifele-lista de publicitate. E usor de observat ca posturile tv care au cea mai mare audienta in mediul urban atrag si cea mai mare parte din bugetele de publicitate.
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Miliardarii isi muta casele in Patagonia
- Guvizii
- Ordin nr. 52 din 11 aprilie 2000
- Patronii salilor de fitness fac bani din fiare
- La Neptun-Olimp s-au investit doua milioane de dolari in reteaua telefonica
- Caransebes ramane capitala berii la cutie
- Dolarii sparg blocajul
- Ordonanta de urgenta nr. 41 din 27 aprilie 2000
- Patroni sacrificati
- Ambalajul vinde marfa si sfideaza concurenta