Monitorizarea CSOP pusa la dispozitie de agentia de publicitate Grey Bucuresti arata modul cum primii zece clienti publicitari si-au impartit bugetele pe televiziunile centrale, in primele patru luni ale acestui an. Sunt cheltuieli brute rezultate pe baza monitorizarii volumul de publicitate difuzat de fiecare post in functie de tarifele-lista de publicitate.
E usor de observat ca posturile tv care au cea mai mare audienta in mediul urban atrag si cea mai mare parte din bugetele de publicitate. Fireste, aici se adauga si dinamismul echipelor de vanzari ale statiilor tv si disconturile si gratuitatile acordate clientilor.
Indiscutabil, inceputul de an pare sa arate ca Unilever are planuri mari in publicitatea anului 2000 din Romania, cheltuind mai mult ca niciodata decat principalul rival Procter&Gamble. Surprinzator, spre deosebire de Procter, Henkel, Mobil Rom sau Mobifon, adica „greii” investitorilor in publicitatea romaneasca, Unilever a cheltuit ceva bani pe Prima TV, un post care a avut o audienta atat de mica in primele patru luni, incat e greu de explicat cum de a atras acest volum din partea lui Unilever. In general, clientii mai sus pomeniti si-au impartit bugetele dupa criterii ce tin de profesionalism.
O strategie cel putin ciudata apartine Bancii Populare Romane. Aceasta a cheltuit masiv pe Prima TV si Antena 1. (In paranteza fie spus, BPR a obtinut, probabil, un discont colosal, mai mare chiar de 50%.) In cazul Primei TV este de notorietate ajutorul BPR acordat acestei televiziuni, ajutor „afisat” pe micul ecran prin sponsorizarea unor emisiuni de divertisment (concursuri, programe folclorice etc.). Fireste, in schimbul acestui spijin, BPR a primit la schimb spatii publicitare. De notorietate in lumea afacerilor este si prietenia dintre sefii celor doua institutii, Emil Botea (BPR) si Cristian Burci (Prima TV). Oricum, daca in cazul Antenei 1 consumul de publicitate al BPR poate fi justificat datorita audientei acestui post, in cazul Prima TV, este nefiresc. Dar, in fond, fiecare client isi adopta strategia in functie de interesul pe care-l urmareste.