În acest context, Agenția de Turism din Ungaria (MTÜ) subliniază că anul acesta ar putea fi un an record. Potrivit Centrului Național de Informare Turistică din Ungaria (NTAK), toate regiunile turistice, în afară de Budapesta, au înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri din cazare.

Turismul din Ungaria a înregistrat cifre record

Aproape jumătate dintre regiuni au înregistrat o creștere de două cifre. Cea mai mare creștere, de 32%, a fost înregistrată în regiunea Sopron-Fertő.

La rândul lor, unitățile de cazare din regiunea Balaton au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de aproape 20%, notează Hirado.

Potrivit datelor NTAK, pe lângă nopţile de cazare, a crescut semnificativ şi numărul de oaspeți.

De exemplu, între ianuarie și martie, 2,9 milioane de oaspeți s-au cazat în unitățile de cazare din Ungaria.

Numărul lor este cu 18% mai mare decât în primele trei luni ale anului 2023.

Mai mult de jumătate dintre oaspeți au fost călători interni

De asemenea, MTÜ a precizat că mai mult de jumătate dintre oaspeți au fost călători interni.

„Mai mult de un milion și jumătate de cetățeni ungari au plecat în vacanță în primele trei luni ale anului”, a precizat MTÜ.

Cifra este cu 14% mai mare decât anul trecut. Totodată, au petrecut în total 3,3 milioane de nopți în unităţile de cazare din ţară.

Aceștia au rezervat majoritatea cazărilor în mediul rural, 72 la sută din nopţile de cazare provenind de la turiștii interni.

Numărul turiştilor străini a crescut cu aproape un sfert față de anul precedent

Numărul turiştilor străini a crescut cu aproape un sfert față de anul precedent, reprezentând aproape jumătate din cifra de afaceri a unităților de cazare.

Până în martie, 1,4 milioane de oaspeți străini au petrecut 3,7 milioane de nopți în Ungaria.

Cifra de afaceri pentru cazările efectuate de oaspeții străini a fost cu 16% mai mare decât anul trecut.

În aceeași perioadă au sosit:

  • 317.000 de turiști din Germania;
  • aproape 300.000 din Marea Britanie;
  • 276.000 din Italia.
Ungaria, steag
SURSA FOTO: Pexels

Toți indicatorii naționali trimestriali de cazare au depășit cifrele din anul 2019

În total, se poate spune că toți indicatorii naționali trimestriali de cazare au depășit cifrele din anul 2019, a subliniat agenția de turism.

Budapesta a primit 1,2 milioane de vizitatori în perioada ianuarie-martie, cu 23% mai mulți decât în aceeași perioadă din 2023.

Numărul de înnoptări în capitală a fost de 3 milioane, cu 14% mai mare decât în 2019. O parte semnificativă a oaspeților a fost reprezentată de străini în Budapesta.

În Ungaria rurală, 1,7 milioane de oaspeți au rezervat cazare, în creștere cu aproximativ 15% față de anul precedent.

Numărul nopţilor petrecute în unităţile de cazare a crescut cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cea mai populară regiune din punct de vedere al cifrei de afaceri a unităţilor de cazare în primul trimestru a fost din nou Lacul Balaton, cu 877.000 de nopți. Locația a fost  urmată de Mátra-Bükk (463.000) și zona Budapestei (450.000).

Cu toate acestea, Sopron-Fertő (32%), Debrețin, județul Hajdú-Bihar, și regiunea sa (30%) și Bük-Sárvár (28%) au înregistrat cele mai mari rate de creștere, cu mult peste media națională.

Cele mai populare localități după capitală au fost toate orașele balneare:

  • Hévíz, județul Zala;
  • Hajdúszoboszló, județul Hajdú-Bihar;
  • Bük, județul Vas;
  • Zalakaros, județul Zala;
  • Sárvár, județul Vas.

60 la sută dintre călători au ales hotelurile

La nivel național, 60 la sută dintre călători au ales hotelurile, în timp ce 27 la sută au optat pentru cazare privată și alte tipuri de cazare.

Cu toate acestea, în zonele rurale, ponderea hotelurilor a fost mai mare, de 63%.

Relansarea cererii se reflectă și în faptul că gradul de utilizare a capacității în toate categoriile de hoteluri din Ungaria rurală a fost mai mare decât în urmă cu un an în această perioadă.

În total, hotelurile au înregistrat venituri de aproape 160 de miliarde de forinți, în creștere cu 17% față de primul trimestru din 2023.

De asemenea, oaspeții au cheltuit 404 miliarde de forinți la restaurante, o creștere de 13% față de anul trecut.