Nedev a afirmat că instituţia trebuie să demonstreze Băncii Mondiale că are un management mult mai bun pentru a putea contracta împrumutul. ”Trebuie să înregistrăm o creştere dramatică a rezultatelor financiare. Până nu se va întâmpla asta nu vom avea nicio şansă să luăm bani de la Banca Mondială”, a afirmat acesta.

În mod tradiţional, BDZ a avut o situaţie financiară proastă în ultimii 20 de ani. În decembrie 2010, BDZ a semnat un accord preliminar cu Banca Mondială pentru acordarea unui împrumut de peste 230 milioane euro.

Totuşi, încercările de reformă au fost blocate de către sindicate, care se temeau de posibile concedieri masive. Numărul muncitorilor înscrişi în sindicate se ridică la aproape 7.000 de oameni. În martie 2011, guvernul de la Sofia a cedat şi a decis amânarea unor planuri de restructurare. În următoarele luni au fost înlocuiţi atât ministrul transporturilor cât şi preşedintele BDZ.