Mai mult, încep și ei să se confrunte şi să recunoască acest adevăr şi să-l publice într-o presă pe care mulţi o consideră controlată de stat.
Cert este că slaba calitate a unui colos de infrastuctură ca cel despre care vorbim ar putea deveni dezastruoasă. Mai mult, acest lucru devine îngrijorăor, date fiind recordurile de infrastructură pe care le tot înregistrează China în ultima perioadă.

Pe coasta de est a Chinei, în oraşul Qingdao, s-a inaugurat cel mai lung pod maritim din lume. Construcţia structurii de 42,5 kilometri a durat numai patru ani, ceea ce arată progresul uimitor al inginerilor chinezi. Există însă și reversul medaliei.

La nici o săptămână de la deschidere, construcția are deja probleme de siguranță.

Publicația Shanghai Daily arată faptul că, din dorința de a face recepția lucrărilor cât mai repede cu putință, chinezii au lăsat unele lucruri neterminate.

Sistemul de iluminat al podului nu funcționează la parametrii normali, iar ceea ce este mai grav este că unele structuri de rezistență ale podului nu sunt suficient de solide.

Cele şase benzi de circulaţie permit un trafic zilnic de până la 30.000 de maşini. Investiţia totală se ridică la peste 2,3 miliarde de dolari.

Construcţia celui mai mare pod maritim din lume a început în mai 2007. Au fost angajaţi peste 10.000 de muncitori şi s-au folosit peste 450.000 de tone de oţel. Susţinut de 5.200 de coloane, podul a fost construit să reziste la cutremure, taifunuri. Inginerii spun că nici în cazul în care o navă se va lovi de unul dintre piloni siguranţa podului nu va fi afectată.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/BjO0KAnDQDw" frameborder="0" height="390" width="640"></iframe>