Doar 633 de kilometri de autostradă s-au construit în ultimii 26 de ani. România ar fi trebuit să aibă în prezent circa 3.200 kilometri de autostradă, în loc de aproximativ 731 de kilometri, cât are în prezent. În perioada 1967 – 1969, Institutul de Proiectări în Transporturi (IPTANA) a realizat primul studiu dedicat construirii în perspectivă a unei rețele de autostrăzi. Studiul nu a fost urmat până la capăt deși, pe baza lui, au fost începute, după anii ’90, lucrările la Autostrada București – Cernavodă, nici azi terminată, și a fost elaborat studiul pentru Autostrada București – Ploiești, din care s-au inspirat în mare măsură proiectanţii actualei autostrăzi București – Ploiești. De asemenea, IPTANA previziona în 1969 și realizarea Autostrăzii Ardeal, actuala Autostradă Transilvania.

Din 2000 până în 2016, deci în 16 ani, au fost 18 directori generali, în medie un director general pe an. Din 2004 până în 2016 s-au construit 636,74 km autostrăzi, deci în medie 39,8 km/an, în timp ce media europeană la o populație de 18 milioane locuitori este de 100 de km.

Americanii de la Bechtel au fost contractaţi să construiască autostrada Transilvania, 415 kilometri. 1,4 miliarde de euro pentru doar 52 km au încasat americanii. Ulterior, contractul a fost reziliat.

China Comunications Construction este una din cele mai mari firme de infrastructură de transport din China şi a fost la un moment dat în cărţi pentru construcţia autostrăzii Piteşti-Craiova. Chinezii, nu doar construiesc rapid şi bine, dar şi ieftin. În trei ani au legat Jamaica de la Nord la Sud cu o autostradă, iar preţul a fost de 730 de milioane de euro.

FEBRURIE

 

MARTIE

APRILIE

 

MAI 

IUNIE