Nicolae Ciucă a precizat că este problema unei companii private, iar cei care au produs această situație trebuie să plătească. Acesta a anunţat că va cere ca cei responsabili pentru situaţia creată să suporte costurile pentru repatrierea cetăţenilor români afectaţi de suspendarea zborurilor Blue Air şi preluaţi de aeronave TAROM de pe diverse aeroporturi.

„Este problema unei companii private. Noi ne-am ocupat, în tot acest ansamblu al situaţiei create, de protejarea cetăţenilor români şi continuăm să monitorizăm şi să asigurăm transportul, acolo unde este necesar. În ceea ce priveşte activitatea companiei Blue Air, am cerut ca cei care au generat această situaţie să plătească, pentru costuri – pentru că sunt costuri suplimentare la Guvern, nu noi am generat problemele companiei – şi sigur, dacă cineva se face vinovat de această situaţie, atunci trebuie să răspundă pentru ceea ce s-a întâmplat”, a afirmat Nicolae Ciucă.

Și Rareș Bogdan a vorbit despre situația Blue Air

Europarlamentarul a precizat că, în opinia sa, vina pentru situaţia în care se află compania este una împărţită între managementul acesteia, reprezentanţii Statului în CA al firmei şi conducerea AFM.

Acesta susține că Blue Air „s-a descalificat” atunci când a decis să lase mii de călători în aeroporturi, arătând că, în opinia sa, din acest motiv, viitorul acestei companii este unul incert. El precizează că nu are ce să-i reproşeze ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în ceea ce priveşte situaţia Blue Air.

Liberalul a precizat că „vina este împărţită” și a amintit că în Consiliul de Administraţie al companiei statul român are doi reprezentanţi, desemnaţi de Guvern, despre care eurodeputatul e de părere că trebuie „traşi la răspundere”. Mai mult, oficialul spune că AFM ar fi trebuit să răspundă scrisorilor pe care managementul Blue Air le-a trimis pentru a găsi o formulă de reeşalonare a datoriilor companiei către AFM.

„Blue Air s-a descalificat prin modul în care a acţionat. A şantajat statul român, pe prostia statului român şi pe ineficienţa statului român în relaţia cu ei –  deci pe un management defectuos la Fondul de Mediu, unde preşedintele Fondului de Mediu, sau echipa, trebuia să răspundă solicitărilor lor, dacă ele există, şi sper că nu mint, de reeşalonare a datoriei, pe de altă parte, cei doi reprezentanţi ai  statului român în Consiliul de Administraţie trebuia, la rândul lor, să informeze ministrul Transporturilor, ministrul Mediului şi Cancelaria primului ministru, respectiv primul ministru, cu privire la ceea ce se petrece acolo, iar cei din Blue Air nu trebuia să acţioneze ca o companie dintr-o ţară bananieră şi să lase 3000 de oameni în diverse aeroporturi, pentru că asta i-a descalificat şi părerea mea e că viitorul lor este incert în momentul ăsta.

Eu, spre exemplu, cu siguranţă nu îmi mai achiziţionez un bilet de la Blue Air atât timp cât compania procedează în felul ăsta”, a afirmat Rareş Bogdan sâmbătă, la Prima TV, în emisiunea Insider Politic.