Românii care au mai avut bani în buzunar după trecerea sărbătorilor de iarnă, au beneficiat de reducerile de sezon în primul weekend din acest an. Rafturile și vitrinele tuturor magazinelor sunt acoperite cu bannere care arată ofertele de sezon, așa că românii au de unde alege.

Magazinele s-au întrecut în promoții și oferte speciale pentru colecțiile de toamnă-iarnă, iar cele mai mari reduceri sunt la geci și pulovere.

Trebuie menționat că, dacă apelați la magazinele online, veți avea și acolo parte de promoții, acestea începând chiar puțin mai devreme. Vânzătorii informează că adevăratele reduceri se vor simți în luna februarie, atunci când prețurile vor scădea cu până la 70 procente.

Ce spune reprezentanții ANPC

Chiar dacă aceste reduceri sunt tentante, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecție Consumatorilor (ANPC) au făcut o listă cu ceea ce trebuie să luăm în considerare atunci când dorim să achiziționăm produse la reducere.

În cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil“, verifică dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv.

Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională) trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei „soldare/soldări/solduri“, „lichidare“, „promoţii“, însoţită de data de debut şi de durata acesteia.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2“, trebuie să verifici preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promotional.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou“, „preţ vechi“ lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).

Verifică dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat).

Solicită informaţii suplimentare atunci când ai nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).