Mai mult, se pare că principalul competitor, Wizz Air, își anunță expansiunea. 

Nu a durat mult până când scandalului i-a fost atașată o etichetă politică. 

Evident, ca în orice altă situație de gen, „Radio Șanț” funcționează, iar zvonurile nu au întârziat să curgă, și să curgă, și să curgă. 

Dar am mai observat un lucru: oamenii și-au cam amintit de ce alte boacăne a făcut Blue Air în trecut. Și, cum tare bine îi șade românului, postările pe Facebook au explodat. 

Simplu spus, criza Blue Air nu este deloc simplu de gestionat, iar noi avem câteva lucruri de învățat! 

Pregătirea 

Câteva companii au ceva planuri de reacție în sertar, dar niciodată repetate sau exersate. Marea parte a organizațiilor nu au nici cea mai vagă idee ce să facă în caz că izbucnește o criză. 

Și nu, departamentul intern nu ajută. Aici este precum la medic. În situații speciale, mergi la specialist. 

Mai mult decât atât, pregătirea mai aduce un beneficiu: identificarea posibilelor crize ce ar putea fi evitate. 

Una peste alta, pregătirea este cheia în gestionarea unei crize de imagine. Ne ajută să înțelegem că suntem într-o criză, ne ajută să identificăm clar povestea, dar și să reacționăm mai rapid și mai corect într-o criză. 

Gestionarea 

Din păcate, tactica “tăcerii” este încă extrem de folosită în România. “Așteptăm să treacă, nu spunem nimic până când lucrurile se calmează.” 

Metoda aceasta funcționa de minune…acum 100 de ani, pe când existau doar 3 ziare mari și late. 

Dar din cauza Internetului, lucrurile nu mai sunt atât de simple. 

Mai mult decât atât, odată apărută o criză mai serioasă, oamenii își vor reaminti de toate problemele nerezolvate în trecut. Și vor scrie pe Facebook sau Twitter. 

Astfel că orice situație neplăcută poate reveni în atenția opiniei publice relativ rapid. Este ca și cum ai gunoi în sufragerie și îl acoperi cu un covor. Nu știi când vor veni gândacii și câți, dar de venit vor veni. 

Internetul 

Am tot spus, am menționat și în acest articol: Internetul a schimbat jocul. 

Astăzi orice criză va fi amplificată de reacțiile oamenilor pe Facebook. Vor apărea postări, luări de poziții, comentarii, grupuri și lista poate continua. 

Putem afirma fără rezerve că Facebook-ul este precum un nou front de război. Lucrurile se întâmplă diferit acolo, iar viteza de reacție este înfricoșătoare. 

Într-o oră poți trece de la fericire la dezastru. Atât de simplu! 

De asta avem nevoie de o gestionare rapidă și corectă. 

De asta avem nevoie de pregătire și planuri de reacții. 

De asta avem nevoie să înțelegem că lucrurile s-au schimbat din perspectiva reputației. 

În final … 

În acest secol, nu mai este o opțiune să înțelegi Crisis Management. Nu avem libertatea de a alege dacă ne pregătim sau nu pentru crize. 

Orice întârziere ne poate fi fatală și, departe de mine să exagerez, lucrurile pot degenera mult mai rapid decât ne așteptăm. 

Chiar suntem pregătiți să aruncăm la gunoi zeci de ani de muncă?