În primul rând, angajații vor să-și poată desfăușura munca fără întreruperi, cel puțin asta arată cea mai recentă analiză Oxford Economics. Prin urmare, beneficii precum mâncarea gratuită sunt mult mai puțin importante pentru ei decât posibilitatea de a se concentra fără a fi întrerupți . Cu toate că integrarea dispozitivelor tehnologice a progresat, încă nu s-a finalizat. „Managerii se așteaptă ca angajații să fie conectați la munca lor de la birou în permanență, însă doar 40% dintre aceștia spun că dispozitivele pe care le folosesc acasă sunt compatibile cu echipamentele și aplicațiile de la birou”, relevă sursa citată.

Conexiunea constantă poate duce la un comportament obsesiv și poate cauza epuizare, iar peste o treime din angajați își folosesc obsesiv dispozitivele tehnologice, din nevoia de a fi la curent cu cele mai noi informații sau din cauza presiunii sociale, evidențiază studiul. Managerii nu observă problemele. Aproape două treimi dintre ei spun că angajații lor dispun de tot echipamentul de care au nevoie pentru a nu fi distrași la birou, în timp ce mai puțin de o jumătate dintre angajați sunt de acord cu această afirmație.

„Zgomotul și factorii care distrag atenția au un impact major asupra productivității. Sunt probleme pe care companiile le pot remedia, dar întâi trebuie să le conștientizeze.” spune Edward Cone, Deputy Director of Thought Leadership and Technology Practice Lead, Oxford Economics. „”

Ce ar trebui să facă managerii 

– Managerii ar trebui să inițieze un dialog cu angajații, pentru a stabili exact care sunt nevoile acestora la locul de muncă sau pentru a lucra de acasă și de ce echipamente au nevoie.
– Companiile ar trebui sa se asigure că angajații dispun de echipamentul și aplicațiile necesare pentru a putea lucra de oriunde.
– Companiile ar trebui să le ofere angajaților locuri liniștite, spații și echipamente adecvate pentru a se putea concentra pe ce au de făcut.
– Companiile ar trebui să își încurajeze angajații să se deconecteze după terminarea programului, pentru a găsi un echilibru între job și viața personală.

În cadrul studiului au fost intervievați peste 1.200 de manageri cu funcții de conducere din mai multe industrii și țări, precum Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Germania, India, China, Australia, Danemarca, Suedia, Finlanda și Norvegia. Studiul a inclus și interviuri aprofundate cu manageri care iau măsuri de creștere a colaborării și a productivității în rândul angajaților care lucrează în birouri de tip open space.

Te-ar putea interesa și: