Cei mai mulți participanți la sondaj spun că iau în calcul cu prioritate aceste aspecte, alături de oportunitățile de dezvoltare profesională oferite de companie și de salariul și beneficiile acordate, atunci când iau decizia de a aplica la un job.

Cu toate acestea, în prezent, doar 9% dintre companii investesc în programe prin care să-și dezvolte și să-și consolideze un brand atractiv de angajator în vederea eficientizării procesului de recrutare și retenție a angajaților, conform unui sondaj desfășurat de eJobs în rândul a 180 de companii de top din România.

“Brandul de angajator joacă un rol decisiv în atragerea și retenția angajaților, mai ales într-o piață în care diferențele salariale pentru poziții similare din companii diferite au devenit aproape infime. În plus, candidații încep să contextualizeze orice ofertă, analizând tot mai mulți factori, nu doar componenta financiară. Din sondajele pe care le desfășurăm periodic, am aflat că jumătate dintre angajații români nu ar schimba doar pentru bani un job care le place și îi face fericiți. Pe lângă posibilitățile de dezvoltare profesională sau alte beneficii, angajații încep să țină seama tot mai mult și de aspecte legate de reputația companiei, de cultura și valorile sale. Ca urmare, există încă în piață exemple de companii care în continuare nu reușesc să atragă angajați valoroși chiar dacă plusează cu până la +40% peste ofertele financiare similare din piață”, declară Andrei Frunză, CEO eJobs Group.