BMW au făcut deja tatonări ale pieţei, iar România este cu siguranţa una dintre opţiunile producătorului auto. În urmă cu două zile, publicaţia locală Redeşteparea informa că unul dintre consilierii localităţii Lugoj a precizat că "din surse neverificate încă, am aflat că producătorul bavarez BMW s-a arătat interesat de construirea unei fabrici la Lugoj. Pentru aceasta ar avea nevoie de 100 de hectare de teren, iar noi ar trebui deja să ne orientăm spre aceste aspecte", a spus Albin Gaidoş în şedinţa Consiliului Local Lugoj.

Primarul Lugojului, Francisc Boldea, a confirmat cele spuse de consilier, însă nu a dorit să ofere detalii. "Deocamdată nu am multe date. Discuţia este la un nivel de principiu şi nu am informaţii sau oferte concrete, de aceea nici nu am dat publicităţii această noutate", a declarat Boldea în aceeaşi şedinţa de consiliu, citat de publicaţia Redeşteptarea.

Conform presei germane, extinderea BMW este absolut necesară, dat fiind planul constructorului bavarez de a vinde două milioane de maşini pe an în 2016, faţă de 1,67 milioane, anul trecut. Amplasamentul noii fabrici va fi anunţat de colosul german în această toamnă.

Dacă constructorul auto bavarez va alege Lugojul pentru noua unitate de producţie ar însemna ca România să fie gazda a trei mari producători auto. România ar fi putut avea 3 mari producători auto încă din 2007, atunci când Daimler a ales Ungaria, deşi era la un pas să deschidă fabrica într-o localitate din judeţul Timiş.

Nemţii de la Mercedes au deschis însă noua unitate la Kecskemet, care a devenit oraşul “Mercedes din Ungaria”. De ce a ales Daimler să investească peste un miliard de euro în Ungaria şi nu România? O explicaţie interesantă puteţi citi aici.

Care sunt avantajele României în 2012 faţă de acum cinci ani

În primul rând este vorba de criză. În ultimii 4 ani, preţurile terenurilor au scăzut drastic, după boom-ul din anii precedenţi crizei financiare. Acum preţurile au ajuns la mai puţin de jumătate faţă de acum patru-cinci ani, iar tendinţele în perioada următoare sunt tot negative. Un alt avantaj este infrastructura. Peste doar câteva zile va fi finalizat un nou tronson din autostrada Timişoara-Lugoj (9,5 km), iar următoarele loturi au fost deja licitate, în câteva săptămâni urmând să avem declarat constructorul şi pentru ceilalţi 25,6 kilometri. Tronsonul de autostradă Timişoara-Arad a fost deja finalizat, iar până în aprilie 2013 ar trebui, conform contractului, să fie finalizaţi şi tronsonul care face legătura cu Vestul, mai exact cu Ungaria.

Forţa de muncă şi personalul calificat este un alt atu al României. Salariile în România se situează încă la un nivel redus faţă de media europeană. Bineînţeles că în comparaţie cu alte ţări cheltuielile cu salariile sunt uriaşe, având în vedere taxele şi impozitele care trebuie achitate, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care francezii de la Dacia Renault au ales să fabrice modelul Dacia Logdy în Maroc şi nu la Mioveni.

Totodată, faptul că România este membră a UE este atât un avantaj cât şi un dezavantaj, având în vedere că ajutoarele de stat care statul le poate acorda unui investitor trebuie să respecte legislaţia europeană.

Citiţi şi: BMW vrea să deschidă o nouă fabrică. România, în cărţi pentru locaţie