Producătorii auto ar putea suporta până la 12.000 de dolari per vehicul din cauza SUA
Un grup de consultanță economică din Michigan, SUA, a avertizat că producătorii auto vor suporta între 2.000-12.000 de dolari per vehicul din cauza taxelor vamale pentru piesele auto importate impuse de SUA.
Potrivit Anderson Economic Group, vehiculele asamblate în SUA vor fi afectate de costuri suplimentare între 2.000-3.000 de dolari per vehicul, în timp ce mașinile complet importate vor fi afectate de costuri suplimentare care pot varia între 10.000-12.000 de dolari per vehicul.
General Motors estimează un impact total al taxelor vamale pentru piesele auto importate de până la 5 miliarde de dolari, inclusiv 2 miliarde pentru vehiculele importate din Coreea de Sud.
Ceilalți producători auto nu au comentat și nici nu au răspuns imediat solicitărilor presei.
Administrația Trump a acceptat să acorde producătorilor auto un termen de doi ani
La începutul acestei săptămâni, președintele SUA, Donald Trump, a acceptat să acorde producătorilor auto un termen de doi ani pentru a crește ponderea componentelor fabricate intern în vehiculele asamblate în SUA. Astfel că producătorii auto vor putea compensa parțial taxele vamale impuse pentru piesele auto importate, echivalent cu 3,75% din valoarea de listă a vehiculelor construite în SUA până în aprilie 2026 și cu 2,5% din producția americană produsă până în aprilie 2027.
Liderul american a explicat că scopul său este de a sprijini temporar producătorii auto care trec printr-o perioadă de adaptare, mai ales în situațiile în care nu au avut acces la anumite componente esențiale. Oficialul american a dat asigurări că nu dorește ca firmele auto să fie sancționate în astfel de cazuri, dar nu a oferit detalii suplimentare.
Taxele vamale impuse pentru piesele auto importate sunt menite să forțeze relocalizarea producției în SUA. Totuși, ele au pus în pericol rețeaua integrată de producție auto din America de Nord, care include Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic. Chiar dacă Mexic și Canada au un acord comercial preferențial cu SUA, ele tot au fost incluse în politica de taxare promovată de Administrația Trump.
Casa Albă a precizat că modificările recente nu afectează tariful de 25% impus deja celor 8 milioane de vehicule importate anual de SUA.