La fel ca în cazul maşinilor, cărţilor şi restaurantelor, recomandările utilizatorilor au modificat radical modul în care turiştii iau decizia de a face rezervări. Site-ul TripAdvisor domină detaşat zona recenziilor pentru hoteluri, dar vânzători de servicii turistice online precum Expedia, Priceline, Travelocity, Orbitz sau Hotels.com câştigă rapid teren. Calificativele acordate de acestea hotelurilor sunt afectate de mai mulţi factori, arată Wall Street Journal: numărul total al hotelurilor listate pe site, numărul total de recenzii, implicarea directă a site-urilor în acordarea calificativelor şi verificarea de către moderatori a recenziilor suspecte.

Mai multe cercetări au arătat că recenziile turiştilor au devenit tot mai importante pentru cei care decid să achiziţioneze servicii turistice. Verificarea acestora este, adesea, ultimul pas făcut înainte de a face o rezervare la hotel. Odată cu noua tendinţă a crescut însă şi tentaţia hotelurilor de a posta recenzii false pentru a se prezenta mai favorabil sau pentru a discredita hotelurile competitorilor. TripAdvisors a recunoscut că ştie de existenţa unor "furnizori" de recenzii sau de firme de "management al reputaţiei" care se oferă să umple rubricile de comentarii rezervate turiştilor pentru hotelurile dispuse să plătească o anumită sumă. Site-uri precum Fiverr.com sunt pline de astfel de oferte din partea unor "postaci" dispuşi să scrie recenzii la comandă pentru 5 dolari sau mai mult. Unele hoteluri au oferit stimulente clienţilor pentru scrierea de recenzii favorabile.

Cu peste 60 milioane de recenzii, TripAdvisor s-a aflat în mijlocul acuzaţiilor acum două luni. Autoritatea britanică responsabilă cu respectarea standardelor în domeniul publicităţii a dezvăluit că TripAdvisor induce în eroare consumatorii pretinzând că găzduieşte "sfaturi de încredere de la călători reali", în condiţiile în care comentariile false puteau să fie postate fără a trece filtrul unei verificări. Compania susţine însă că a dezvoltat tehnologia de filtrare a recenziilor şi a conţinutului cu probleme, arătând, în plusm că la un număr atât de mare al recenziilor postate – 40 în fiecare minut – hotelurile ar trebui să genereze un numere mari de comentarii false pentru a putea influenţa calificalivele şi clasamentele. Mai mult, au arătat cei de la TripAdvisor, clienţii şi hotelurile pot funcţiona ca o poliţie a site-ului pentru depistarea recenziilor false sau exagerate. Când observă comantarii care nu corespund realităţii, clienţii reali obişnuiesc să revină pe site pentru a-şi relata propria experienţă, susţine Adam Medros, vicepreşedinte pentru produse globale la TripAdvisor, citat de Wall Street Journal. TripAdvisors crede că frauda este rară pe site-ul său, având trecute pe lista neagră doar 100 de hoteluri din 550.000 insluse pe site.

Spre deosebire de TripAdvisor, Expedia, Hotels.com şi Priceline limitează recenziile doar la clienţii care au făcut rezervări la hoteluri prin site-urile lor. Trimit un e-mail clientului, după încheierea vacanţei, cu un link unic, prin care îl invită să recenzeze hotelul. Orbiz pretinde că face acelaşi lucru, deşi permite şi persoanelor care nu au făcut rezervări prin siteul său să posteze recenzii. Fiecare postare este însă marcată pe site ca fiind verificată sau nu. Travelocity nu verifică recenziile, deşi există un moderator care caută să le identifice pe cele cu probleme evidente, arătând că astfel de comunităţi sociale nu trebuie să fie îngrădite "doar pentru membri".