Un material publicat în presa locală arată că "Deutsche Bahn are serioase probleme de punctualitate" pentru că o treime dintre trenuri au întârzieri între 6 și 30 de minute.

Astfel, nemții se plâng că din cauza faptului că unele trenuri au întârziat, au pierdut conexiunile cu altele, care nu au făcut altceva decât să plece cu precizie elvețiană.
Cum e la români

În 2010, întârzierile trenurilor din România au cumulat peste 95.822 de minute (1.597 de ore sau peste 66 de zile) din cauza degradării infrastructurii feroviare. Un tren care pleacă de la București la Cluj are aproape invariabil întârzieri de cel puțin o oră, iar unele trenuri ajung să aibă întârzieri chiar mai mari de o oră.

Cum s-a ajuns în această situaţie? Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) explică acest fapt prin subfinanţarea succesivă, an de an, a activităţii de mentenanţă, lucru care a condus la degradarea continuă a stării de bună funcţionare a elementelor componente ale sistemului feroviar.
Practic, peste 5.708 km de linii, ceea ce reprezintă 43% din lungimea totală a liniilor de cale ferată, sunt scadente la reparaţii capitale. Mai mult, din cele 18.170 de poduri şi podeţe aproximativ 22% – circa 4.000 de obiective au durata de viaţă expirată, iar un număr de 12.206 poduri şi podeţe – aproximativ două treimi- sunt scadente la reparaţii pentru readucerea în parametrii de funcţionare.
Citește și Cât de degradată este calea ferată: peste două luni de întârzieri într-un an