Invitat: CARMEN DASCALU, antreprenoare

 

Posted by capital.ro on Wednesday, August 23, 2017

 

Antreprenoarea Carmen Dascălu şi-a deschis un magazin online în 2011, iar în prezent îşi încearcă norocul pe Amazon.com, cel mai mare retailer online din lume. 

“Am deschis magazinul online carmencita.ro în 2011, iar în prezent se cheamă roserry.com, deoarece am ştiut că ne vom extinde şi la nivel internaţional”, spune Carmen Dascălu. 

Tânara antreprenoare îşi aduce aminte că începutul a fost destul de greu, mai ales dacă nu ai nicio experienţă pe online. E ca şi cum ai deschide un magazin fizic într-un câmp. “Am avut oportunitatea să lucrez pentru o companie care vindea servicii de optimizare Google. Cumva jobul acesta m-a ajutat să înţeleg mai bine online-ul şi cum să aduc trafic şi să generez vânzări”, afirmă Dascălu. 

Site-ul a crescut treptat şi a intrat în marketplaceurile unor magazine precum TinaR şi Fashion Up. În prezent, Fashion Up generează cam 60% din vânzările roserry.com. 

Româncele caută în prezent rochii negre din dantelă, produsul vedetă fiind o rochie din paiete care generează peste 25% din business. Preţul mediu pe rochie este 350 lei, dar depinde de canal. Pe site-ul nostru media e 500 lei pentru că oamenii ştiu cum sunt produsele şi au încredere pentru a cumpăra rochii mai scumpe.  

Carmen Dascălu estimează pentru acest an afaceri de 500.000 de euro pentru roserry.com. Cea mai mare problemă a fost să găsesc oameni buni. Pe confecţii e deficit de personal. Cele care ştiu meserie au deja un job. Cele tinere nu au experienţă şi nici nu au de unde să înveţe. Am avut situaţii în care aveam nevoie urgent de cineva şi nu găseam. 

 

Listare pe Amazon.com

În atelierul de producţie unde lucrează 11 persoane se pot realiza chiar şi 800 de rochii pe lună în funcţie de complexitate. În mod normal, magazinul online vinde între 30 şi 50 de rochii pe zi.  Cea mai aglomerată perioadă este  în noiembrie şi decembrie.

Compania a intrat recent şi pe pieţele din Spania, Italia, Cehia, Ucraina, însă miza cea mai mare este piaţa americană. Dacă la noi sunt în jur de 10 milioane de utilizatori de internet dintre care doar 2 milioane sunt potenţiali cumpărători, pe Amazon sunt 300 de milioane de utilizatori. 

Nu există nicio firmă din România care se vândă produse fashion pe Amazon. Eu sunt cea care deschide calea şi sper să mai vină şi alţi ca să ne putem sfătui. Ca să reuşeşti pe Amazon trebuie, fie să fii un brand cunoscut precum Guess, fie să ai produse accesibile.  Volumul de vânzări pe Amazon se face la rochii ieftine de 30 de dolari. Rochiile noastre costă 60 de dolari, dar lucrăm la un produs de 20 de dolari pe care îl vom lista.  
Ca să ajungi pe Amazon trebuie să îţi faci cont, dar din România nu ai cum pentru că ţara noastră nu este acceptată. Soluţia este să îşi faci o firmă în oricare altă ţară care este acceptată. Noi am avut o colaborare cu o firmă canadiană şi am listat 100 de produse, dar peste o săptămână vom avea propria firmă înregistrată în SUA. Rochia pe care o vindem va costa 20 de dolari şi va fi produsă în China. E un mit că produsele din China sunt de proastă calitate, lucrurile s-au schimbat mult în ultimii ani, iar în prezent totul se face extrem de rapid, de la comunicare până la livrare. 

Care sunt costurile 

Înfiinţarea unei firme în SUA costă între 300 de dolari şi 600 de dolari în funcţie de stat. Abonamentul lunar pe Amazon este 39 de dolari, iar comisionul din vânzări este de 15-16%. Dacă vrei să îţi ţii stocul la ei  se mai percepe un comision de 15%.