Cum vă arăta avionul ecologic. În loc de un tub lung și îngust, cu două culoare, designul combinat al aripilor avionului realizat de JetZero creează o cabină largă și deschisă.
Cabina Z4 oferă până la 2.400 mp de spațiu util (similar cu un Boeing 787-8, unul dintre cele mai bune avioane pe care Boeing le-a fabricat vreodată), dar distribuit diferit. Fuselajul este în esență o suprafață mare de ridicare, astfel încât JetZero poate încadra cabina pasagerilor în interiorul unei structuri asemănătoare unei aripi.
Cum vă arăta avionul ecologic realizat de JetZero
Scaunele nu sunt înghesuite într-un cilindru îngust; sunt plasate în zone separate sau „golfuri” împărțite de coloane structurale, relatează slashgear.com.
Este primul avion cu aripi integrate
Fiecare compartiment poate fi personalizat. Companiile aeriene ar putea plasa scaune business extensibile în față, scaune 2-3-2 în mijloc și scaune economice mai în spate, într-o configurație 2-5-2 cu patru culoare. Chiar și lounge-urile premium pot fi ascunse între secțiunile cabinei. Există un spațiu dedicat pentru bagaje per pasager, ceva rar chiar și la avioanele cu fuselaj lat, ceea ce înseamnă că vă puteți înregistra și laptopul dacă doriți.
În ciuda structurii radical diferite, JetZero spune că aeronava poate folosi în continuare pasarele și porțile de aterizare standard. Nu este nevoie de o reproiectare la aeroport. Se încadrează în aceeași amprentă ca avioanele cu culoar dublu existente, dar utilizează spațiul interior mult mai eficient. Aici aspectul se desprinde de convenții și începe să devină interesant.
Nu are ferestre tradiționale
Secțiunea din spate a cabinei nu are ferestre tradiționale, iar JetZero este mulțumit. Cabina din față include câteva ferestre laterale între ușile din față, dar cea mai mare parte a luminii vine de sus. Luminatoarele și deschiderile laterale frontale inundă interiorul cu lumină naturală în timpul zilei. Noaptea sau în lumină slabă, totul se rezumă la imagini simulate. JetZero dorește să încorporeze afișaje mari, de înaltă rezoluție, în pereții laterali.
Acestea pot proiecta totul, de la cer panoramic la „ferestre” digitale care arată ce este afară în timp real. Rezultatul este o cabină care se poate schimba în funcție de marca companiei aeriene, ora din zi sau preferințele pasagerilor.
De asemenea, structura creează goluri în pereți unde rezistența nu este necesară. Aceste celule goale permit trecerea luminii și conferă interiorului o senzație mai deschisă, chiar și fără ferestre de dimensiuni normale. Este o abordare împrumutată din designul regenerativ al clădirilor.
Zone flexibile, bucătării centrale și un bar
JetZero a construit o machetă la scară reală a interiorului aeronavei sale Z4 în Long Beach și clarifică un lucru: nu este doar teorie. Macheta include toate caracteristicile cheie – patru culoare, o bucătărie centrală și diverse concepte de scaune.
O diferență majoră față de aeronavele cu tuburi și aripi este bucătăria centrală. În loc să plaseze pregătirea alimentelor în față și în spate, JetZero plasează o singură bucătărie în mijlocul avionului, deservind toate secțiunile.
Este mai eficientă și eliberează spațiu pentru scaune, pentru odihna echipajului sau pentru marfă. Bucătăria se află între cele două compartimente de scaune din față (de obicei zonele de clasă business) și poate fi configurată pentru a satisface diferitele nevoi ale companiilor aeriene.
Apoi, există barul. Un lounge bar de dimensiuni normale a fost instalat în construcția demonstrativă. Mai important, configurația cu patru culoare permite mișcarea rapidă în cabină. Gata cu așteptarea în spatele cărucioarelor cu mâncare doar pentru a ajunge la toaletă!
Primul zbor se așteaptă în 2027, în 3 variante
Macheta prezintă, de asemenea, potențiale zone de odihnă pentru echipaj și o stație de operare pentru variante militare, ascunsă în spatele perdelelor sau în nișe de perete. Fiecare secțiune este modulară.
Scopul JetZero este de a oferi companiilor aeriene mai mult control, nu de a dicta cum trebuie să arate cabina. Cu siguranță se numără printre cele mai ciudate modele de aeronave care au zburat vreodată – dar are o funcționalitate solidă care o susține.
Primul zbor se așteaptă în 2027 în 3 variante: de pasageri, marfă și cisternă de combustibil.