În realitate, o astfel de investiție se amortizează în 9-10 ani, dat fiind că rata internă de rentabilitate (RIR) de maxim 11% este stabilită de către autoritățile române și aprobată de Comisia Europeană.  Acest nivel al RIR este monitorizat anual și ținut sub control de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Dincolo de chestiunea profitabilității, modificarea schemei de sprijin în sensul amânării unui certificat verde pentru mai mulți ani va afecta grav veniturile lunare ale investitorilor, în măsura în care veniturile prognozate nu vor mai arăta ca cele proiectate în planul de afaceri.
Din cauza incertitudinilor din această piață care durează deja de șase luni, investitorii se confruntă cu un blocaj pe piața certificatelor verzi, fapt care îi pune în imposibilitatea de a achita ratele la băncile finanțatoare.  RWEA atrage atenția că impactul negativ asupra sectorului bancar a început să fie vizibil și va lua amploare odată cu noile modificări pe care guvernul le are în vedere.
În consecință, schema de sprijin concepută și agreată de statul român împreună cu instituțiile europene este mai degrabă amăgitoare decât generoasă.
După ce investitorii și-au făcut planuri de afaceri bazate pe legislația în domeniu, politicienii români schimbă din nou regulile în timpul jocului, un comportament care afectează grav încrederea investitorilor străini și implicit volumul investițiilor străine care intră anual în economia românească.
Totodată, propunerea Ordonanței de Urgență de a amâna plata unui certificat verde va văduvi bugetul de stat cu zeci de milioane de euro anual. RWEA amintește că, în 2012, TVA și alte taxe plătite de producătorii de energie eoliană au contribuit cu 420 de milioane de euro la bugetul de stat al României.