Potrivit acestuia, la finele lui 2016, când era prevăzută darea în folosinţă a metroului cu călători, vor începe probele tehnologice. Acestea se vor desfăşura fără călători şi vor dura în jur de trei luni. 

"Am vrut să vedem stadiul lucrărilor, astfel încât să reconfirm cele declarate legat de modul de desfăşurare şi finalizarea lucrărilor care au fost prevăzute a se realiza la finele anului viitor. Astfel, la sfârşitul lui 2016, putem începe probele tehnologice pentru darea în funcţiune a magistralei. Probele tehnologice ar trebui să dureze în jur de trei luni, astfel încât toate instalaţiile şi finalizarea probelor să fie trecute. Probele tehnologice se fac fără călători. Nu ne facem niciun fel de problemă că acestea nu vor ieşi, însă siguranţa călătorilor este pe primul plan şi vrem să iasă bine. La începutul anului 2017, linia va fi dată în funcţiune cu călători", a afirmat Mustăţea, într-o conferinţă de presă organizată pe şantierul depoului Valea Ialomiţei. 

Referitor la faptul că finalizarea lucrărilor a fost din nou întârziată – termenul era stabilit în decembrie 2016 – directorul a spus că "au fost anumite condiţionări, impuneri", care au condus la aceste întârzieri. 

"Noi ne dorim să finalizăm lucrările la finele anului 2016 şi să punem în funcţiune cu călători, dar sunt anumite condiţionări, impuneri care ne-au obligat şi ne obligă în continuare să mai întârziem puţin. Darea în folosinţă a metroului pe zona Drumul Taberei a fost întârziată circa un an şi jumătate", a precizat directorul Metrorex. 

În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor la secţiunea de metrou Râul Doamnei – Eroilor, tunelele sunt finalizate în proporţie de 90%, singurele lucrări care trebuie realizate în prezent fiind în zonele de legătură cu Magistrala 1 în zona Eroilor către Izvor, după staţia Eroilor, şi în zona de subtraversare a staţiei vechi Eroilor 1 şi a Dâmboviţei, "o zonă cu o tehnologie deosebită în ceea ce priveşte grija şi siguranţa tehnologică pentru lucrările care sunt în exploatare". 

Din punct de vedere al execuţiei lucrărilor, şapte staţii din zece sunt mai avansate, respectiv Valea Ialomiţei inclusiv depou, Romancierilor, Brâncuşi, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont şi Academia Militară. 
"Staţia Academia Militară a fost punctul de plecare şi va fi punctul care se va închide ultimul, când se vor demonta toate instalaţiile de evacuare material steril etc. Academia Militară nu este întârziată, ci va fi închisă mai târziu. Cele mai întârziate sunt staţiile Râul Doamnei, Parc Drumul Taberei, unde au fost diverse probleme, şi Eroilor. La Eroilor, ca şi săpătură, excavaţie, este aproape de final. Deci, s-a ajuns cu excavaţiile la nivelul radierului. La staţiile la care este structura gata urmează să fie executate lucrări de placări, compartimentări, cale de rulare, instalaţii electrice, sanitare, automatizare, tv cu circuit închis, instalaţii de siguranţă a traficului, absolut tot ce înseamnă o funcţionare corectă a metroului", a punctat Constantin Mustăţea. 

Lucrările de finisaje au început la staţia şi depoul Valea Ialomiţei şi la staţia Drumul Taberei 34. 
"Mâine dimineaţă vom începe să betonăm calea de rulare pentru metrou la staţia Drumul Taberei nr. 34. La depoul Valea Ialomiţei vor fi cinci linii care vor deservi atât pentru parcare, care vor deservi pentru revizie, pentru mentenanţa trenurilor, staţia de spălare, strung de bandaj. În prezent, s-au început finisajele, compartimentările pentru zonele spaţii tehnice. Această staţie, Valea Ialomiţei, este concepută astfel încât să poată asigura un traseu mai departe al liniei de metrou spre cartierul Ghencea", a adăugat Mustăţea. 

Potrivit acestuia, Metrorex ar mai avea nevoie de autorizaţii de defrişare pentru zonele de acces, în special pentru staţia Parc Drumul Taberei. 
"Nu mai avem nevoie de autorizaţii de mediu, ci de autorizaţii de defrişare pentru zonele de acces. Toate documentele au fost depuse. Aşteptăm, depinde de primărie. Ultimul răspuns primit de la primărie legat de Parc Drumul Taberei a fost negativ privind defrişările", a subliniat directorul de Investiţii. 

În ceea ce priveşte reluarea circulaţiei la suprafaţă, Mustăţea a precizat că aceasta a început să fie realizată parţial. 
"Circulaţia la suprafaţă a început să fie redată. La Orizont a fost redată, dar nu în totalitate – mai avem o singură bandă de dat, pentru că au fost problemele de deviere a traficului pentru accese. La Favorit, este redată în proporţie de 50%, şi la Drumul Taberei 34. Este în pregătire acum staţia Romancierilor şi Brâncuşi pentru a fi date în circulaţie. Toate vor fi date în folosinţă, deci finalizate, însă condiţionarea (pentru reluarea traficului la suprafaţă – n. r.) este dată şi de realizarea acceselor care străpung anumite benzi de circulaţie, accese care au fost puţin modificate, pentru că mai există şi cerinţe legate de urbanism", a explicat reprezentantul Metrorex. 

De asemenea, Constantin Mustăţea a dat asigurări că sunt asigurate fondurile necesare pentru finalizarea lucrărilor la secţiunea Râul Doamnei – Eroilor. 
''Avem fondurile asigurate. Se cunoaşte că acest tronson este finanţat din fonduri europene şi de la bugetul statului şi în acest moment sunt fonduri pentru finalizare. Să sperăm că nu ne vom opri din lipsă de fonduri", a menţionat el. 

Valoarea lucrărilor pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor se ridică la 570 milioane de euro. 

Pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor vor circula 13 trenuri livrate de firma spaniolă CAF, primul urmând să ajungă în depou înainte de Crăciun. 
"În cadrul contractului care se derulează acum pentru cele opt trenuri, termenele de livrare au fost un pic devansate. Primul tren, teoretic, ar trebui să ajungă aici înainte de Crăciun. Restul, etapizat, până la jumătatea anului viitor. Aceste trenuri sunt realizate – unele dintre ele – în proporţie de aproape 90%. Ele vin deja montate", a mai spus directorul de Investiţii. 

Magistrala 5 de metrou va continua cu secţiunea Eroilor – Pantelimon, aflată în stadiu de expertize şi proiectare. Costurile pentru realizarea acestui tronson vor ajunge la 970 milioane de euro. 
"De la Eroilor, unde se va finaliza această secţiune, şi până la Pantelimon mai sunt încă două secţiuni ce vor fi abordate ulterior. Următoarea secţiune, de la Eroilor până la Iancului, va avea mai multe staţii. La fel şi de la Iancului la Pantelimon", a arătat el. 
Secţiunea Eroilor – Iancului costă 500 de milioane de euro, iar Iancului – Pantelimon 470 de milioane de euro. 

Proiectul "Linia de metrou Magistrala 5: Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiţei" se încadrează în Programul Operaţional Sectorial – Transport, Axa prioritară 2 – Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem naţional durabil de transport şi în Domeniul major de intervenţie 2 – Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare naţionale şi a serviciilor pentru călători.

AGERPRES


Te-ar putea interesa și: