Primăria Capitalei a anunţat că va relua procedura de achiziţie a 400 de autobuze noi Euro 6, documentaţia rămânând aceeaşi. “Vom depune eforturi pentru ca această prelungire a termenelor care nu ne poate fi imputată să fie recuperată în cadrul procedurii de evaluare a ofertelor, astfel încât termenul de livrare a autobuzelor să nu fie afectat“, susţine primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, în comunicatul PMB.

Ștefan Roşeanu, director general ETL Mobility Cluster, într-o postare pe Facebook, a precizat că angajații Primăriei Municipiului București nu au cunoștințe elementare privind procedurile de derulare a achizițiilor publice. “Trimit o scrisoare de clarificare către ofertanți dar nu operează și modificările în sistemul de licitații e-licitatie.ro. În sistem se menține, în mod firesc, data inițială – pentru că asta urma să se modifice prin acea clarificare, dacă ar fi fost operată. Vine ora de depunere a ofertelor, nu se depune nici o ofertă, completă sau incompletă, și, normal, sistemul anulează licitația, pentru că vorbim de un sistem electronic care verifică niște parametri și îndeplinește niște funcții în cazul în care se îndeplinesc sau nu condițiile” a menționat Ștefan Roșeanu. Directorul general ETL Mobility Cluster întreabă, „cine plătește costurile implicate în derularea primei proceduri, anulate din cauza incompetenței, dar care nu poate fi imputată”? „Toți ofertanții au mobilizat niște resurse umane, au pregătit acte pentru care se plătește, au tradus documentația etc. Primăria a blocat resurse umane în pregătirea documentației, răspunsul la clarificări, răspunsul la contestații etc. De ce se plătesc niște salarii din banii noștri? De ce se duc respectivii angajați la cursuri și conferințe de perfecționare pe banii publici? De se numesc experți în achiziții publice? Ne supărăm când cei de la Comisia Europeană și JASPERS ne întreabă de capacitatea administrativă. Iata un exemplu flagrant de lipsă de capacitate administrativă. Să ne mai întrebăm ce se va întămpla după semnarea – dacă se va semna vreodată – contractului și dacă angajații PMB vor fi în stare să ne ofere autobuzele de care avem nevoie”, a conchis Ștefan Roșeanu

SEAP a anulat licitaţia

Oficialii Primăriei Capitalei dau vina pe o disfuncţionalitate, însă anunţă că a reluat procedura de achiziţie. Pe platforma Sistemului de Achiziţii Publice, licitaţia lansată de Primăria Capitalei pentru achiziţia a 400 de autobuze noi apare ca ”anulată”. Cauza precizată pe SEAP este că ”această procedură a fost trecută în starea «în aşteptare anulare» în mod automat deoarece la data limită de depunere ofertă nu exista nici un ofertant înscris care a depus oferta de preţ”.
Primăria Capitalei susţine, însă, că e vorba de o disfuncţionalitate a Sistemului de Achiziţii Publice (SEAP), care nu a prelungit termenul de depunere al ofertelor.
“Facem precizarea că, încă din data de 8 august 2017, Primăria Capitalei prin Direcţia Achiziţii a publicat în SEAP şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) un anunţ de tip erată prin care termenul de depunere a ofertelor era prelungit până în data de 16 august 2017, ora 16:00. Cu toate acestea, miercuri, 16 august 2017, SEAP a înştiinţat PMB că licitaţia a fost anulată automat încă din data de 14 august 2017 deoarece, în afara de publicarea pe site a anunţului de prelungire a termenului, era necesară şi o operaţiune manuală de modificare a datei limită de depunere din 14 august ora 16.00 în 16 august ora 16.00”, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei remis Mediafax.
Oficialii PMB a anunțat că în data de 17 august 2017, anunţul de participare a fost urcat în SEAP, la ora 14.48 şi a fost acceptat de ANAP la ora 15.34. “Noul calendar de achiziţie este următorul: 21 septembrie 2017, ora 16.00 – termen limită pentru primirea ofertelor, 16 octombrie 2017, ora 18.00 – data limită de evaluare a ofertelor”, se mai precizează în comunicatul PMB.