'BT are propriul său calendar. Ar trebui să ştim mai multe cu câteva zile înainte de Crăciun', a declarat Richard.

EE, o societate mixtă deţinută de Deutsche Telekom şi Orange, este operatorul de telefonie mobilă cu cel mai mare număr de clienţi din Marea Britanie. O2 este deţinut de grupul spaniol Telefonica.

De asemenea, Stephane Richard şi-a exprimat optimismul privind rezultatul verificării de către autorităţile de reglementare a achiziţionării operatorului spaniol de telefonie fixă Jazztel de către Orange, o tranzacţie estimată la 3,4 miliarde de euro.

BT, fostul monopol britanic de telecomunicaţii, este lider pe piaţa britanică de Internet în bandă largă şi în prezent lucrează la un plan pentru a reveni pe piaţa de telefonie mobilă în condiţiile în care oferă deja Internet în bandă largă, telefonie fixă şi televiziune.

Achiziţionarea O2 ar însemna revenirea acestui operator înapoi sub umbrela BT, după ce această divizie s-a separat de fostul monopol britanic de telecomunicaţii în anul 2001 şi în urmă cu opt ani a fost cumpărat de Telefonica.

Luna trecută, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au anunţat că Deutsche Telekom şi Orange, cele mai mari companii de telecomunicaţii din Europa, au reluat discuţiile privind vânzarea EE, o tranzacţie evaluată la 19 miliarde de dolari.

Deşi opţiunea preferată pentru EE, înfiinţată în urmă cu patru ani, este o ofertă publică iniţială, vor fi evaluate şi alte opţiuni, în funcţie de strategiile rivalilor pentru piaţa din Marea Britanie, susţin sursele. Companiile nu au un termen limită pentru finalizarea tranzacţiei şi niciunul dintre operatori nu este interesat să cumpere participaţia celuilalt.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, avea la finele anului trecut 236,3 milioane de clienţi la nivel mondial, dintre care 178,5 milioane erau abonaţi la serviciile de telefonie mobilă.

Pe piaţa românească, veniturile Orange România s-au majorat, în primele şase luni ale anului, cu 4,5%, până la valoarea de 448,3 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Totodată, datorită investiţiei în reţea, inclusiv în cea mai extinsă acoperire 4G, Orange a ajuns, în primul semestru al anului, la 10.384.000 de clienţi, cu aproximativ 184.000 mai mulţi decât la finalul lunii iunie 2013.

La mijlocul lui august, Romtelecom şi Cosmote România au anunţat că vor fi reprezentate comercial prin intermediul brandului Telekom România, iar produsele şi serviciile vor fi oferite sub brand-ul 'T'.

SURSA: Agerpres