‘Vreau să vă dau şi o veste bună pe care nu o ştie nici măcar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeană tronsoanele de pe autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene’, a declarat șefa de la transporturi la inaugurarea centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Vâlcele – Apahida, informează Agerpres.
Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană a decis revizuirea rețelei europene TEN-T și a acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exercițiu bugetar, 2014-2020.
Tronsoanele care ar putea fi construite cu fonduri europene însumează circa 202 kilometri din cei 415, câți are întreaga autostradă. Acestea sunt secțiunile care au rămas în afara contractului cu Bechtel și pentru care statul român nu are la acest moment un plan de finanțare.
Este vorba despre tronsoanele Făgăraș-Sighișoara (52 km), Sighișoara-Târgu Mureș (58 km), Mihăești-Suplau de Barcău (75,5 km) și Nădășelu-Mihăești (16,8 km, parte a tronsonului Gilău-Măhăești).
Câți kilometri construim cu bani de la stat
O altă secțiune din Gilău-Măhăești, respectiv Gilău-Nădăşelu (8,7 km) va fi scoasă la licitație în acest an, laolaltă cu secțiunea Câmpia Turzii-Iernut (33,6 kilometri, parte din Târgu Mureş-Câmpia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r). Potrivit oficialilor din cadrul ministerului Trabsporturilor, anul viitor vor fi licitate și lucrările de pe secțiunea Iernut-Târgu Mureş (3,5 kilometri). Astfel, statul român se angajează să construiască pe banii săi circa 46 de kilometri. 
Pentru un alt tronson, respectiv cel dintre Brașov și Făgăraș, cu o lungime de 48 de kilometri, s-a decis alipirea de autostrada Comarnic-Brașov și realizarea sa în concesiune.