BMW Seria 4 Cabriolet este o apariţie exotică pe străzile din România şi poţi să fii sigur că oriunde vei merge sau vei parca, toţi ochii vor fi aţintiţi către maşină. Primul lucru pe care îl remarci, când te urci într-un Seria 4 Cabriolet, este poziţia joasă pe care o ai la volan. Interiorul automobilul este clasic pentru BMW, cu un ecran de mari dimensiuni în centrul bordului, head-up display-ul, care îţi afişează viteza legală pe drumul pe care circuli, dar şi postul de radio sau melodia pe care o asculţi, şi iDrive, rotiţa prin care controlezi majoritatea funcţiilor. Totul este foarte bine organizat, scaunele sunt ergonomice, materialele folosite sunt de calitate, iar confortul este peste aşteptări. BMW Seria 4 Cabriolet se decapotează în aproximativ 20 de secunde şi poate găzdui patru persoane. Accesul se face uşor, însă spaţiul este strâmt pentru pasagerii din spate, chiar dacă nu au peste 1,80 cm înălţime. Remarcabil este faptul că, deşi tot acoperişul se află în portbagaj, există un volum de 370 de litri disponibil. La apăsarea unui buton, acoperişul se ridică pe verticală pentru a facilita introducerea bagajelor, dar acestea nu trebuie să fie foarte înalte.  Maşina poate fi decapotată şi în mers pentru impresie maximă, dar nu la viteze mai mari de 15-20 km/h. Odată ajuns la destinaţie, poţi ridica acoperişul la loc apăsând butonul special situat lângă schimbătorul de viteze sau poţi ieşi din maşină şi ţine degetul pe mânerul portierei.

Puternic, dar sigur

Seria 4 Cabriolet este disponibil cu un motor de 2 litri, pe benzină, care produce 245 de cai putere. Cutia este automată şi are opt trepte. Deşi există patru moduri de condus, Eco Pro, Comfort, Sport şi Sport+, la început vei abuza de ultimele două moduri. În  modul Sport, o apăsare de câteva secunde a pedalei de acceleraţie te duce rapid la 100 km/h, iar fie că laşi cutia automată să îşi facă treaba sau schimbi tu vitezele cu padelele de pe volan, zgomotul produs de motor este captivant. Adoptând stilul acesta de condus în oraş, vei constata că acul indicatorului de combustibil va scădea rapid. Maşina are un consum urban oficial de 8,8 litri, însă în modul Sport am depăşit 13 litri. Dacă preferi să conduci economic, şi alegi un drum în afara oraşului, consumul nu va trece de 7,5 litri, iar autonomia va fi undeva la 800 de kilometri.

Pe şosea, BMW Seria 4 Cabriolet  este o maşină stabilă cu o direcţie exemplară şi cu o suspensie care se adaptează automat. În ceea ce priveşte siguranţa, automobilul a obţinut cinci stele EuroNCAP. Pe lângă sistemele clasice de siguranţă, precum airbaguri sau ABS, şoferii BMW sunt asistaţi şi de un pilot automat. Acesta îmbină sisteme de camere video, pentru a emite avertizări de părăsire a benzii de circulaţie şi avertizări de coliziune. Spre exemplu, dacă circuli cu peste 70 km/h şi părăseşti banda de circulaţie, vei fi avertizat prin vibraţii ale volanului, dar şi printr-un semnal vizual pe ecran. Sistemul te anunţă şi în cazul unui potenţial pericol de coliziune cu automobilul din faţă, la viteze începând cu aproximativ 15 km/h, şi coordonează şi frânele, pentru un răspuns mai prompt. Camerele video sunt capabile să localizeze pietonii, iar maşina va decelera automat, în caz de coliziune. Preţurile pentru BMW Seria 4 Cabriolet  pornesc de la 51.300 de euro, însă dacă optezi pentru suspensie adaptivă M, transmisie sport automată, camere video, sistem de navigaţie profesional, head-up display, cruise control cu funcţie Stop&Go sau sistem de spălare a farurilor, preţul maşinii poate trece uşor de 70.000 de euro, cum a fost cazul modelului testat de noi.