Conform prognozelor de piaţă, 30% din totalul comenzilor de Black Friday vor fi achitate online, iar plata cu cardurile de rate vor reprezenta peste 40% din total, echivalentul a 50 de milioane de lei, comparativ cu un procentaj de 33% consemnat în 2016. 

În ceea ce priveşte produsele preferate, PayU România menţionează că aproximativ 60% din totalul achiziţionat în "Vinerea Neagră" vor fi sunt din categoria IT&C, dar un interes din ce în ce mai crescut se remarcă pentru produsele din categoria eTail, precum home&deco, produse alimentare, produse cosmetice sau vinuri, informează într-un comunicat de presă, transmis joi. 

Pe de altă parte, evenimentul de shopping al anului prezintă interes şi pentru cumpărătorii din alte ţări. Astfel, anul trecut, în platforma PayU au fost înregistrate tranzacţii din 87 de ţări, printre care Lituania, Finlanda, Slovenia sau Rusia. 

Pe data de 17 noiembrie, o echipă formată din 70 de persoane, atât de la birourile PayU din România, cât şi din Polonia, se va asigura că totul funcţionează perfect de Black Friday, şi va garanta suportul IT, monitorizarea platformei de plată, asigurarea serviciilor antifraudă, buna desfăşurare a tuturor operaţiunilor şi asigurarea permanentă a relaţiei cu partenerii. 

Statistica arată că, în 2016, în platforma PayU a fost înregistrat un maximum de 500 de tranzacţii de minut, peste dublul valorii înregistrate în 2015, iar previziunile pentr acest am indică un salt de procesare a peste 3.000 de tranzacţii la fiecare 60 de secunde. 

Retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediţia Black Friday de anul acesta sunt: eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, Carrefour şi iStyle. 

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii. La nivel global, compania operează în 17 ţări pe patru continente pentru sute de mii de comercianţi, fiind deţinut de Naspers, o companie multinaţională originară din Africa de Sud, cu operaţiuni în media şi servicii online. 

Sintagma 'Black Friday' apare pentru prima dată în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii (SUA). Asocierea sărbătorii promoţiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de 'Vinerea Neagră', care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoştinţei, a apărut într-un buletin de relaţii publice din anul 1961. Numele şi originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia. 

În ianuarie 1966, se stabileşte definitiv titulatura de 'Black Friday', prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul oraşului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare. 

La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoţiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preţ fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoştinţei marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative. 

"Black Friday" a fost organizat pentru prima oară în România în 2011, iar 2015 a fost anul în care vânzările online le-au depăşit, pentru prima dată, pe cele tradiţionale, valoarea cumpărăturilor situându-se la peste 100 de milioane de euro. 

Evenimentul dedicat cumpărăturilor din 'Vinerea Neagă' este anunţat, în acest an, de către majoritatea retailerilor din România, în mediul online şi offline, pentru perioada 17 – 19 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradiţional din SUA.

AGERPRES