În ultimele 24 de ore, Black Friday a fost menţionat în mediile sociale de 12.349 de ori şi a înregistrat un viewership (vizualizări estimate) de 24.205.000. Cele mai multe discuţii despre eveniment s-au purtat în cadrul Twitter cu 4.067 de menţionări. Din perspectiva viewership-ului, canalul de comunicare cu cel mai mare impact este Facebook, acesta având cel mai mare număr de vizualizări estimate la 18.171.000.

Comparativ cu Black Friday 2011

Comparativ cu ediţia din anul 2011, anul acesta evenimentul Black Friday a avut de aproximativ de 3 ori mai multe apariţii în mediul online, anul trecut evenimentul fiind menţionat de 3.533 de ori. În ceea ce priveşte viewership-ul, Black Friday 2012 a generat de aproximativ 8 ori mai multe impresii estimate decât în anul precedend, când au fost înregistrate 2.900 000 de impresii.

Atât în cadrul ediţiei din anul 2011, cât şi anul acesta, cele mai multe menţionari ale evenimentului au fost realizate pe Twitter, însă acum s-au înregistrat de aproape două ori mai multe apariţii în cadrul acestui canal, fiind realizate 4.067 de menţionări faţă de anul trecut, cand au fost realizate 2.226 de menţionări.

Top magazine IT&C/electrocasnice

Categoria cea mai importantă este cea a produselor IT&C/electrocasnice, iar un clasament în funcţie de numărul de menţionări poate fi analizat mai jos.

Cel mai mentionat brand din aceasta categorie este eMag având 3.443 de apariţii în mediile sociale şi un viewership estimat de 5.274.000 de impresii. Locul doi este ocupat de Altex, care a înregistrat de aproximativ 4 ori mai putine menţionări în mediul online, avand 810 apariţii şi 1.624.000 de vizualizări estimate. Pe locul trei se situează Flanco, acesta fiind menţionat de 804 ori în social media şi având un viewership de 1.925.000 de impresii estimate.

Metodologie

Demersul descriptiv al cercetării a urmărit selectarea cuvintelor-cheie, acestea reprezentand denumirea specifica a evenimentului si a brandurilor de produse IT&C/electrocasnice, precum si alte forme utilizate in mediile sociale. Dupa aceasta, a fost realizata monitorizarea expresiilor desemnate, centralizarea si interpretarea rezultatelor. Analiza a fost realizata pentru ultimele 24 de ore.

Viewership-ul masoara numarul de vizitatori potentiali care parcurg un mesaj. In termeni de online advertising, viewership-ul este similar cu numarul de impresii (pagini afisate in care se afla o reclama sau un mesaj). De aceea, si in Zelist Monitor, viewership-ul se masoara in impresii.

Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste urmareste peste 65 000 de bloguri, peste 57 000 de conturi de Twitter si 1 200 de surse online media, peste 2 000 grupuri publice Facebook, peste 19 000 de pagini publice Facebook, cele mai importante 58 de forumuri din online-ul romanesc, peste 1 100 grupuri de LinkedIn, peste 50 de agregatoare, la care se adauga peste 118 000 de canale romanesti de Youtube si 224 000 de comentatori romani (utilizatori logati care au comentat cel putin o sigura data incepand cu data de 1 ianuarie 2010).

Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.