Bijuteriile de lux nu sunt doar un moft pentru cei cu dare de mână, ci repreznită o adevărată investiţie, mai ales pe timp de criză, după cum spune Andreea Ioniţă Loukas, directorul general al grupului Micri Gold Bijuterii, care a deschis primul magazin privat de bjuterii de pe piaţa locală în 1991.

Majoritatea clienţilor care trec pragul bijuteriilor Micri Gold nu resimt criza, iar toată piaţa luxului a fost mai ferită de dificultăţile economice faţă de alte sectoare, explică Andreea Ioniţă Loukas.

„Nu credem că decizia de cumpărare de bijuterii de lux în segmentul high şi foarte high pe care îl targetăm a fost foarte afectată de criza financiară. În plus, foarte mulţi dintre cei care ne trec pragul privesc bijuteriile ca pe o investiţie profitabilă, de aceea vor continua să investească în aceste obiecte, poate chiar mai mult decât înainte”, spune Andreea Ioniţă Loukas.

Mai mult chiar, Loukas se aşteaptă ca diamantele să se vândă la fel de bine ca aurul, fiind de asemenea o investiţie care nu poate da greş.

Investiţie de 1 mil. lei într-un showroom

Micri Gold a anunţat azi finalizarea unei investiţii de peste 1 milion de lei într-o nouă locaţie pe Calea Victoriei din Capitală, la parterul hotelului Continental. „Investiţia reprezintă doar suma necesară pentru amenajarea spaţiului”, a declarat Andreea Ioniţă Loukas.

Noul magazin are o suprafaţă de 160 de mp şi reprezintă un nou concept, multibrand, în care sunt prezentate 0-43280-1.jpgpiese ale unor mărci de renume precum Bvlgari, Chopard, Damiani, Chimento sau Gianni Lazzaro.

Magazinul din Calea Victoriei va avea, lunar, potrivit estimărilor companiei, peste 5.000 de vizitatori. De asemenea, Andreea Ioniţă Loukas susţine că, în primul an de funcţionare, showroom-ul va genera 30% din vânzările totale ale Microi Gold.

Afaceri în stagnare pentru 2009

Întrebată de evoluţia afacerilor în acest an de criză, directoarea companiei a subliniat că în primele 6 luni din 2009 s-a înregistrat o scădere de cel mult 15% a vânzărilor. „Cu toate acestea suntem optimşti şi cred ca noul magazin va echilibra afacerile şi vom încheia anul 2009 cu un business egal cu cel din 2008”, a spus Andreea Ioniţă Loukas. Anul trecut, Micri Gold a avut o cifră de afaceri de 13,5 milioane de lei.

În ceea ce priveşte evoluţia afacerilor pentru 2010, directoarea Micri Gold s-a declarat foarte optimistă şi a afirmat că se aşteaptă ca piaţa să se aşeze şi clienţii să revină la vechile obiceiuri de cumpărare. „Cu toate acestea nu ne vom mai întâlni cu creşterile spectaculoase de altă dată. Piaţa se va echilibra după trecerea crizei”, spune oficialul companiei.

Bijuterii de sute de mii de lei

Preţul bijuteriilor expuse în showroom-ul Micri Gold sunt cuprinse între 400 de lei (cel al unui accesoriu Chopard) şi câteva sute de mii de lei pentru unele produse unicat sau special create pentru unii clienţi.

Loukas nu a putut face publică valoarea celor mai scumpe bijuterii expuse în vitrina magazinului din Calea Victoriei.