Heineken, al treilea producător mondial de bere, a precizat că a cheltuit 2,8 miliarde de rupi (33 milioane de euro) pentru a achiziţiona un pachet suplimentar de 3,5 milioane acţiuni United Breweries la un preţ de 772,9 rupi per acţiune. În urma acestei achiziţii, Heineken controlează 38,7% din acţiunile United Breweries, faţă de participaţia de 37,4% deţinută de Vijay Mallya, cel mai mare magnat al băuturilor spirtoase din India. United Breweries produce mărcile Kingfisher Strong, cea mai vândută bere din India, precum şi London Pilsner şi Kalyani Black Label.

Separat, grupul danez Carlsberg, al patrulea producător mondial de bere, a confirmat că şi-a majorat participaţia la grupul chinez Chongqing Brewery până la 60%. Carlsberg a plătit 2,9 miliarde de yuani (350 milioane de euro) pentru a achiziţiona o participaţie de 30,3% din acţiunile producătorului chinez de bere. ‘Credem că printr-o cooperare mai strânsă performanţele afacerilor vor fi crescute în mod semnificativ’, a declarat directorul general de la Carlsberg, Jorgen Buhl Rasmussen, într-un comunicat.

Brandul Carlsberg a fost lansat pe piaţa din România în anul 2001, iar în prezent deţine o poziţie puternică pe segmentul super premium.

La rândul său Heineken are patru fabrici în România, la Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş, şi 1.100 de angajaţi. Heineken România face parte din grupul Heineken şi are cel mai diversificat portofoliu de mărci de pe piaţa românească a berii, acoperind toate segmentele acesteia: Heineken, Silva, Silva Dark, Ciuc Premium, Ciuc Natur Radler, Golden Brau, Golden Brau Non-Alcoholic, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Amstel (import), Birra Moretti (import), Krusovice (import), Foster’s (import), Strongbow (import), Sol, Desperados, Gosser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita şi Haţegana.
Sursa: Agerpres