Compania americană Bechtel a anunţat că a finalizat cel mai mare viaduct aflat pe tronsonul 2B Câmpia Turzii – Gilău al Autostrăzii Transilvania şi a cărui construcţie a început în 2007, având o lungime de aproape un kilometru şi o înălţime de 23 de metri şi fiind situat peste râul Arieş.

Potrivit unui comunicat transmis, marţi, de Bechtel, lucrările la construcţia viaductului, a cărui înălţime echivalează cu cea a unui bloc de opt etaje, au început în iunie 2007, dar au continuat cu intermitenţe pe parcursul anului trecut, din cauza lipsei de finanţare, transmite Mediafax.

Conform companiei americane, lucrările au fost finalizate „prin turnarea plăcii de suprabetonare, astfel încât viaductul va putea asigura, din acest moment, continuitatea transportului greu pe aliniamentul autostrăzii”.

Lucrările continuă

Conform sursei citate, în prezent pe tronsonul 2B a Autostrăzii, Câmpia Turzii – Gilău, se desfăşoară mai multe lucrări, printre care cele de hidroizolaţie şi asfaltare la alte zece structuri – poduri, pasarele, pasaje, viaducte, instalarea grinzilor de tip T la pasajul peste autostradă din apropierea nodului rutier de la Turda, activităţi de terasamente la nodul rutier de la Gilău.

Reprezentanţii Bechtel au menţionat că, în paralel, pe secţiunea 3C a autostrăzii, între Suplacu de Barcău şi Borş, contractorul este „în plin proces de mobilizare a forţelor de muncă”, fiind reluate lucrările de construcţie în patru locuri, iar pe acest tronson vor fi construite 43 de structuri – poduri, pasarele, pasaje, viaducte, incluzând şi viaductul de la Suplacu de Barcău, cel mai mare viaduct al întregului proiect. Acesta va avea o lungime de 1,8 kilometri şi va fi cea mai importantă structură de pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania.

SURSA: Mediafax