Provizioanele de risc pentru credite și avansuri au scăzut cu 12,5% în 2010 comparativ cu 2009, până la 1.998 milioane lei. Veniturile din dobânzi au scăzut cu 21,8%, până la 6.913 miliarde lei. Cheltuielile cu personalul s-au diminuat cu 5,2%, de la 922 milioane lei. Profitul înainte de impozitare a fost în anul 2010 de 642 milioane lei, cu 38% mai mic decât în 2009.
Cheltuielile operaţionale s-au diminuat moderat de la 1.709 milioane lei (404 milioane euro) în 2009 la 1.672 milioane lei (396 milioane euro), ca rezultat al creşterii continue a eficienţei şi productivităţii, care au contrabalansat majorarea TVA. „BCR a continuat să investească în “costurile bune”, mai ales în canalele de distribuţie electronice şi în activitatea de carduri şi totodată BCR şi-a menţinut angajamentul faţă de reţeaua de unităţi retail”, susțin reprezentanții băncii.
Volumul total al portofoliului de credite acordate clienţilor (înainte de provizioane, IFRS) a crescut cu 2.094 milioane lei (+4,5%) la valoarea de 48.608 milioane lei (11.405 milioane euro) de la 46.514 milioane lei (10.980 milioane euro) la sfârşitul anului 2009, păstrând o structură echilibrată pe segmente de clienţi şi industrii.
Ponderea creditelor în lei în portofoliul BCR – de 39,3% din total credite –  se situează peste media pieţei. Portofoliul de credite în valută are ca principală monedă euro (58% din total portofoliu). Nu s-au acordat credite în CHF sau alte valute „exotice”. Portofoliul de credite corporate deţine o cotă de 57% în total credite acordate clienţilor, în timp ce creditele retail (inclusiv afacerile micro) reprezintă 43%. Ponderea creditelor garantate este de circa 65% din total portofoliu de credite.
Depozitele de la clienţi au crescut cu 4,1% faţă de anul 2009 până la valoarea de 37.289 milioane lei (8.291 milioane euro) de la 35.825 milioane lei (8.457 milioane euro) la 31 decembrie 2009 pe fondul unei creşteri sporite a depozitelor pe ambele segmente principale de clienţi – cu 3,4% pe segmentul corporate şi cu 4,3% la depozitele retail. Depozitele în lei sunt prevalente (65,8%) cu o creştere anuală de 7,6% ca rezultat al unei politici competitive de preţ, în timp ce depozitele în valută au scăzut cu 2,1%.
“2010 a fost un an extrem de dificil pentru clienţii noştri şi, deci, şi pentru BCR. Conform aşteptărilor, rezultatele au fost puternic afectate de condiţiile dificile de piaţă care s-au menţinut în România: economia a fost supusă unui semnificativ program de austeritate şi a creşterii TVA – ale căror efecte încă se fac simţite,” a declarat Dominic Bruynseels, preşedinte executiv al BCR.
BCR a extins uşor reţeaua de sucursale în 2010, concentrându-se pe eficientizarea unităţilor şi pe dezvoltarea canalelor alternative de distribuţie în baza strategiei de a-şi încuraja clienţii să utilizeze tranzacţiile fără numerar. În 2010, BCR a adăugat 7 unităţi la reţeaua sa teritorială retail, care a crescut astfel la un total de 668 unităţi retail.  Banca a continuat să îmbunătăţească şi să diversifice serviciile financiare de Internet Banking şi  Phone Banking (cunoscute sub denumirea de “BCR 24 Banking”), a continuat dezvoltarea activităţilor cu carduri şi a extins gama de servicii disponibile la ATM.