Despre ce este vorba, mai exact? Constructorul i-a explicat lui Boc că trebuie modificat proiectul inițial pentru că acesta nu prevedea o legătură cu autostrada de la unguri, în sensul exista o diferență de cote: Noi avem nivelul 0 pe Marea Neagră, în timp ce ungurii au nivelul 0 pe Marea Adriatică.

La aceasta, se mai adaugă si faptul că au fost probleme de comunicare între constructor și autorități, iar oamenii s-au trezit că autostrada va trece fix prin zone în care ei au plantat semințe agricole.

Proiectul ”Construcția autostrăzii Nădlac-Arad” are drept obiectiv proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi (2×2) între oraşele Nădlac şi Arad, în lungime de 38,882 km, și a unui drum de legătură între Nădlac și DN7, în lungime de 5,911 km.

Prin construcția autostrăzii Nădlac-Arad se estimează o reducere cu 40% a numărului de accidente pentru traficul între Nădlac şi Arad, precum și o reducere a timpului mediu de călătorie la 26 minute. Contribuția nerambursabilă din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de 213.889.168 euro, iar termenul de finalizare este 2013.

Pe primul tronson din viitoarea autostradă Nădlac-Arad (22 kilometri) lucrează firma lui Nelu Iordache, Romstrade, alături de Monteadriano Engenharia e Construcao şi Donrep Construct. Proiectul cuprinde construcţia a a cinci poduri, şase pasaje, 16 podeţe şi a unui nod rutier.

Lotul doi, cu o lungime de 16 kilometri, a fost adjudecat de austriecii de la Alpine. Vor fi contruite trei poduri, şapte pasaje şi două noduri rutiere.

Valoarea însumată a celor două contracte depășește 794 de milioane de lei.
<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/Sfska0UNaE4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/VErriEWaae4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>