Proiecte rutiere strategice pentru decongestionarea traficului

În ultimii ani, autoritățile române au pus un accent tot mai mare pe extinderea și modernizarea rețelelor de infrastructură rutieră, cu scopul de a reduce congestionarea traficului și a facilita accesul rapid către zonele industriale și autostrăzi.

Recent, la Cluj-Napoca a fost semnat un contract important pentru construcția unei secțiuni a centurii metropolitane, un proiect care promite să îmbunătățească semnificativ infrastructura rutieră din regiune.

În București, lucrările de lărgire a Centurii Capitalei continuă să avanseze, având în vedere că acest proiect reprezintă o prioritate pentru administrația locală.

autostrada masini soferi
SURSA FOTO: Dreamstime

Lucrări în desfășurare pe Centura Capitalei

La nivelul Capitalei, echipele de muncitori sunt angajate într-un amplu proces de instalare a noilor conducte pentru rețelele de apă, gaz și electricitate, care vor deservi zona centurii.

Până în prezent, aproximativ 16% din lucrările fizice au fost finalizate, iar autoritățile sunt conștiente că mobilizarea pe șantier trebuie să fie intensificată pentru a respecta termenele stabilite.

Zona sudică a Centurii Capitalei va beneficia de o lărgire la două benzi pe sens pe o distanță de aproximativ 13 kilometri, iar lucrările sunt așteptate să fie finalizate până în 2026.

Autostrada A0, alternativa pentru traficul greu

Cu o medie de 29.000 de vehicule care circulă zilnic pe Centura Capitalei, lucrările sunt esențiale pentru îmbunătățirea fluidității traficului și reducerea aglomerației.

La acest proiect se adaugă construcția Autostrăzii A0, care va contribui semnificativ la eliminarea traficului greu din oraș.

Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, finalizarea lotului 3 al autostrăzii va permite mutarea unei părți din traficul de tranzit pe noua infrastructură, transformând această autostradă într-un adevărat inel de circulație al Capitalei.

Reluarea lucrărilor pe segmentul Autostrăzii Soarelui

În paralel, lucrările de lărgire continuă și pe segmentul care se intersectează cu Autostrada Soarelui. După aproape două decenii de stagnare, din cauza problemelor financiare ale firmelor implicate, constructorii revin pe șantier.

Acest proiect este vital pentru descongestionarea unuia dintre cele mai aglomerate puncte de trafic din zona Bucureștiului.

Cluj-Napoca intră în linie dreaptă cu centura metropolitană

În Cluj-Napoca, semnarea unui nou contract pentru extinderea Centurii Metropolitane a adus o nouă etapă importantă în infrastructura orașului.

Proiectul, care include 40 de kilometri de drum nou, va conecta localitățile de la marginea municipiului, inclusiv Florești, cea mai mare comună din România.

Odată finalizată, această centură va permite o legătură mai rapidă între zonele periferice și centrul orașului, facilitând traficul rutier și dezvoltarea urbană.

Brașovul pregătește conexiunea cu Aeroportul Ghimbav

În Brașov, autoritățile planifică extinderea rețelei rutiere. O variantă ocolitoare de 13 kilometri este deja în construcție, iar un nou drum de legătură este planificat pentru a conecta orașul cu Aeroportul Ghimbav.

Această investiție este esențială pentru susținerea dezvoltării economice și a turismului în zonă.

Soluții pentru Valea Prahovei: Centurile Comarnic și Azuga-Bușteni

În zona Valea Prahovei, investițiile în infrastructura rutieră sunt menite să reducă ambuteiajele frecvente.

Centura Comarnic, cu o lungime de 6 kilometri, va prelua o parte din traficul intens de pe DN1. În același timp, lucrările pentru Centura Azuga-Bușteni sunt în pregătire, urmând să contribuie la fluidizarea traficului în stațiunile montane aglomerate.