Lenovo este o companie de tehnologie personală cu o cifră de afaceri de 30 miliarde dolari. Formată în urma achiziţionării de către Lenovo Group a fostei divizii de Calculatoare Personale a IBM, compania este al doilea furnizor de computere personale din lume şi deserveşte clienţi din peste 160 de ţări.

„Lenovo este pe locul unu în desktop consumer, emerging market şi commercial. Stăm foarte bine pe piaţa de commercial şi încă recuperăm pe partea de consumer, segment pe care Lenovo a intrat acum câţiva ani de zile”, spune  Aurel Neţin, country general manager Lenovo pentru România şi Bulgaria.

Lenovo este numărul unu pe două din cele trei mari pieţe de IT:  China şi Japonia, şi vrea să devină numărul unu şi în Statele Unite. Chinezii sunt de asemenea numărul unu în India.  “Lenovo poate ajunge anul acesta cel mai mare producător de PC-uri din lume. Locul unu la nivel global este o ţintă a corporaţiei. Eu cred că se va atinge”, afirmă Neţin.

În ceea ce priveşte ţara noastră, Lenovo a deschis, în luna mai,  primul magazin dedicat în exclusivitate produselor proprii. Lenovo Exclusive Store, aflat pe Bulevardul Unirii 19 B, le oferă vizitatorilor posibilitatea de a vedea, a atinge şi a testa cele mai bune produse Lenovo.

Alte magazine vor fi deschise pe parcursul acestui an, însă acestea vor fi magazine “light” care nu vor avea o suprafaţă mai mare de 50 de metri, standuri mai puţine şi vor fi localizate în zone care nu vor fi neapărat centrale.

Legat de produse, cele mai vândute rămân laptopurile. Acestea reprezintă 60% din vânzarile Lenovo. Compania a lansat recent în ţara noastră şi două noi ultrabookuri IdeaPad U310 şi U410, dotate cu procesoare Intel Core din a treia generaţie.

Asalt pe piaţa de tablete şi smartphone-uri

Lenovo este numărul patru pe piaţa de tablete la nivel mondial şi numărul doi în China. De asemenea, Lenovo este, în prezent, al patrulea furnizor de telefoane inteligente din China.  Livrările de telefoane inteligente au crescut de zece ori mai rapid decât piaţa de profil în China, ceea ce i-a adus companiei o creştere de 8.2 puncte procentuale de la un an la altul, cu o cotă de piaţă la final de trimestru de aproape 10%. “Acum doi ani de zile aveam 2 modele, anul trecut aveam 10, acum avem 40 de smartphone-uri.Telefonele sunt deja prezente în România, dar nu au fost aduse pe căi oficiale”, spune Neţin.

Cea mai impresionantă evoluţie în linia de produse a fost cea a tabletelor, până la o cotă de piaţă de 17,2% în China, ceea ce i-a permis companiei să devină al doilea furnizor de tablete din ţară şi al patrulea din lume.

Lenovo deţine în prezent un important portofoliu de proprietate intelectuală, cu 6.500 de patente recunoscute global, din care aproape 5.000 sunt pentru invenţii. Numai anul trecut, Lenovo a înregistrat 500 de patente noi. Mai mult, Lenovo este probabil una dintre puţinele companii cu rădăcini în China care obţine venituri din patentele proprii.