Audi își reconsideră strategia industrială pentru piața americană

În contextul războiului tarifar inițiat de președintele Donald Trump, Audi ar putea construi o uzină de asamblare în sudul Statelor Unite. Informația apare într-un articol publicat de revista germană Spiegel și preluat de Reuters.

Scenariul este considerat cea mai costisitoare variantă aflată în analiză, fiind estimat la aproximativ patru miliarde de euro, potrivit unor surse interne din companie.

Un purtător de cuvânt Audi a declarat că firma explorează mai multe scenarii privind extinderea prezenței în SUA. Potrivit acestuia, o decizie finală ar putea fi luată până la sfârșitul anului, în coordonare cu grupul Volkswagen, compania-mamă.

Tarifele impuse de SUA cresc presiunea asupra producătorilor europeni

Audi nu deține în prezent nicio uzină de asamblare pe teritoriul american. Modelul său Q5 este fabricat în uzina de la San Jose Chiapa, Mexic, unde lucrează peste 5.000 de angajați. Din acest motiv, Audi este unul dintre cei mai afectați constructori auto europeni de tarifele vamale americane.

În schimb, Volkswagen are deja o prezență industrială în SUA, cu o fabrică funcțională în Chattanooga (Tennessee) și o alta în construcție în Carolina de Sud. Companiile germane încearcă să compenseze impactul tarifelor prin extinderea investițiilor pe teritoriul american, folosindu-le ca argument în negocierile cu administrația de la Washington.

Statele Unite, SUA, UE, Uniunea Europeana, tarife vamale
SURSA FOTO: Dreamstime

Rezultate financiare în scădere pentru Audi în 2024

Grupul Audi, care include și mărcile Bentley, Lamborghini și Ducati, a raportat o scădere de 33% a profitului net în 2024, până la 4,2 miliarde de euro. Cifra de afaceri a coborât cu 8%, atingând 64,5 miliarde de euro. În ceea ce privește livrările de automobile electrice, compania a înregistrat un recul de 8%, ajungând la 164.000 de unități.

În China, piață care reprezintă 40% din livrările globale ale Audi, compania a înregistrat o scădere de 11% a vânzărilor. Dintr-un total de 1,67 milioane de vehicule livrate global, 650.000 au ajuns la clienți chinezi.

Constructorii auto germani încearcă să evite noi taxe vamale

BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen au purtat discuții cu oficiali americani pentru a evita impunerea unor noi taxe asupra mașinilor importate din Europa.

Reprezentanții industriei auto germane susțin că tarifele anunțate deja de administrația Trump au generat costuri suplimentare de sute de milioane de euro. Strategia principală a companiilor este să valorifice investițiile deja realizate în SUA pentru a diminua riscul unor măsuri comerciale dure.