“În industria de software din întreaga lume se observă o schimbare în ceea ce priveşte trecerea la soluţiile în cloud, deoarece companiile caută noi modalităţi de a-şi reduce costurile operaţionale, crescând în acelaşi timp competitivitatea şi calitatea serviciilor. Din ce în ce mai multe companii s-au convins de beneficiile soluţiilor software în cloud, iar dacă tendinţă este foarte vizibilă în Statele Unite, Europa de Est şi alte pieţe emergente recuperează şi ele foarte rapid această întârziere în adoptarea soluţiilor în cloud”, a explicat Marcin Grygielski, Manager Teritorial pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.

Potrivit unui sondaj online realizat de companie în luna ianuarie, aproximativ 30% dintre centrele de contact analizează opţiunea mutării operaţiunilor în cloud anul acesta, în timp ce mai mult de 7% din acestea şi-au conturat deja planurile de mutare a activităţilor în cloud. Mai mult decât atât, aproximativ 25% dintre centrele de contact şi-au mutat deja în cloud o parte din aplicaţiile de comunicare de business.

“Se preconizează că numărul agenţilor din centrele de contact care vor utiliza soluţii în cloud pentru a furniza servicii de relaţii cu clienţii va creşte cu aproape 20% în acest an, în timp ce numărul agenţilor care vor utiliza sisteme implementate la locaţie va creşte cu doar 2%. Posibilitatea de a creşte numărul agenţilor în funcţie de volumul de muncă într-o anumită perioadă, prin utilizarea soluţiilor în cloud, este un avantaj foarte mare, de care beneficiază în special companiile din domeniul telecom, financiar şi de outsourcing”, a adăugat Marcin Grygielski.