Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

APIA: Nu înțelegem de ce Primăria București a eliminat dieselul din programul său de subvenții

Autor: | | 0 Comentarii | 838 Vizualizari

Proiectul prin care Primăria Municipiului București acordă 5.000 de eco-vouchere în valoare de câte 9.000 de lei pentru achiziţionarea unor maşini noi, cu nivel redus de emisii, non-diesel, a nelămurit mulți români. Printre ei se numără și reprezentanții Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Conform proiectului aprobat într-o şedinţă PMB din luna iulie, sunt acordate 5.000 de eco-vouchere în valoare de câte 9.000 de lei, pentru achiziţionarea unor maşini noi, cu nivel redus de emisii, dar non-diesel, ce se oferă în schimbul predării spre casare a unui autovehicul vechi. Primarul general, Gabriela Firea, a adus proiectului un amendament care permite ca eco-voucherele oferite pentru achiziţionarea maşinilor să poată fi folosite şi pentru obiecte electronice şi electrocasnice,

La sfârşitul lui octombrie, Primăria Capitalei anunţa că, deja, cererile depăşiseră numărul de eco-vouchere stipulat în program. „Mă bucur că bucureştenii au răspuns în număr atât de mare iniţiativei Primăriei Municipiului Bucureşti şi că mii de persoane au dorit să renunţe la autovehiculele uzate, care prezintă un grad ridicat de poluare. (...) Vom continua să dezvoltăm noi programe benefice pentru Bucureşti şi pentru bucureşteni, astfel încât Capitala României să devină cât mai curând o metropolă europeană modernă, cu cât mai multe facilităţi pentru cetăţeni”, declara atunci, Gabriela Firea.

Pe lângă faptul că dublează un program guvernamental mult mai amplu, sistemul gândit de oficialii PMB elimină din start utilizarea voucherelor pentru achiziţia de maşini diesel. Asta în ciuda faptului că datele oficiale ale producătorilor arată clar că maşinile cu motoare diesel de ultimă generaţie, adică cele aflate astăzi pe piaţă, emit, în multe cazuri, mai puţin CO2 decât cele alimentate cu benzină. Nici nivelul de NOx sau alte pulberi nu mai este atât de ridicat cum era în cazul propulsoarelor diesel vechi. Tocmai de acea, oficialii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA) au anunţat că au „semnalat Primăriei că nu înţelegem de ce este eliminat dieselul din posibilitatea de achiziţie”.

De fapt, problema programului gândit de PMB rezidă din neînţelegerea actualului context în care sunt blamate toate motoarele diesel, fără excepţie, pentru emisiile mari de CO2, monoxid de azot şi particule. La nivelul întregului continent european s-a creat o adevărată fobie în acest sens însă, în oraşele în care au fost luate măsuri pentru eliminarea din trafic a maşinilor poluante, există o diferenţiere clară între dieselurile vechi – cu adevărat periculoase pentru mediu – şi cele noi, Euro 5 şi, mai ales, Euro 6, acestea din urmă fiind singurele care mai pot fi comercializate în prezent pe piaţa automobilelor noi şi, prin urmare, ar putea fi eligibile pentru un astfel de program. Conform Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), „Cele aproximativ 270 de tipuri noi de autovehicule diesel, omologate conform celui mai recent standard Euro 6d-TEMP, care au fost introduse pe piaţa europeană în ultimul an emisii cu mult sub pragul de monogid de azot stabilit  ca prag maxim pentru testele în condiţii reale de conducere (RDE), care se aplică tuturor tipurilor de autovehicule noi începând din septembrie 2017. Mai mult, deja cele mai multe dintre aceste vehicule, se află chiar sub pragul mai strict al NOx care va fi obligatoriu începând cu ianuarie 2020”.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.