În acest context, generalul american în retragere susţine că protecţia cibernetică este la fel de importantă ca sistemul de apărare antirachetă pentru a securiza porturile germane de la Marea Nordului.

Totodată, acesta a atras atenţia că „infrastructura parţial civilă” poate fi o ţintă legitimă pentru un atac al Rusiei asupra ţărilor care ajută Ucraina, conform informațiilor transmise de reuters.com

„Bremerhaven şi Hamburg sunt, de fapt, cele mai importante porturi maritime de care depinde Alianţa, inclusiv pentru echipament militar, nu doar pentru mărfuri comerciale”, a declarat Ben Hodges pentru sursa menționată.

Trebuie menționat că Ben Hodges a comandat forţele armate ale SUA din Europa între 2014 şi 2017 şi a pledat mult timp că infrastructura civilă este un pilon esenţial al strategiei militare

Atunci mi-am dat seama cât de vulnerabili suntem

De asemenea, acesta a reamintit de un atac cibernetic din 2017, numit NotPetya şi pus pe seama Rusiei, care a avut ca primă ţintă Ucraina, dar apoi s-a răspândit rapid în reţelele multinaţionalelor cu operaţiuni sau furnizori în estul Europei.

Gigantul danez de transport naval Maersk a spus că atacul a produs întreruperi ale sistemelor sale informatice din întreaga lume, astfel că grupul a pierdut urma mărfurilor sale.

„Atunci mi-am dat seama cât de vulnerabili suntem. Dacă nu am putea folosi Bremerhaven, atunci ar fi foarte greu pentru SUA să-şi consolideze şi să îşi îndeplinească rolul din planurile de operaţiuni”, a completat Hodges.

În acest context, el a subliniat că decizia Germaniei de a permite companiei chineze COSCO Shipping Holdings Co. Ltd să cumpere o parte din acţiuni la terminalul din Hamburg, cel mai mare port al ţării, a produs „multă nelinişte, deoarece odată ce ei (n. red. China) ajung acolo, sunt în interiorul ecosistemului portului”.

Porturile sunt esenţiale pentru transporturile militare ale aliaţilor

Hodges a spus că porturile sunt esenţiale pentru transporturile militare ale aliaţilor, „aşa că este o problemă să ştim că China ar putea influenţa sau perturba activităţile la o infrastructură critică de transport”.

Ministerul german al Apărării a refuzat să comenteze îngrijorările lui Hodges privind securitatea. Operatorul portului Hamburg, HHLA, a spus că analizează constant software-urile, instrucţiunile şi metodele pentru a identifica şi elimina slăbiciunile cât mai repede posibil.