Începând cu data de 16 noiembrie, rovinietele și taxele de pod vor putea fi plătite și pe platforma ghișeul.ro. Măsura se regăsește într-un ordin al Ministerului Transportului și Infrastructurii (MTI) și scopul ei este de a facilita plata lor și de asemenea de a reduce numărul de amenzi pentru neplata acestor taxe.

Ordinul intră în vigoare de pe 16 noiembrie

Potrivit Ordinului MTI nr. 2.130/2022, care a fost publicat în Monitorul Oficial, șoferii vor putea plăti rovinieta și taxa de pod printr-o nouă metodă: prin platforma ghișeul.ro. Ordinul va intra în vigoare abia din 16 noiembrie, astfel încât să existe suficient timp pentru a se implementa noile taxe în platformă. După ce vor plăti taxa de pod și rovinieta prin platforma menționată mai sus, șoferii vor primi pe mail, ca acum, în cazul plății online, documentele care dovedesc plata.

De asemenea, în cazul emiterii rovinietelor cu valabilitate mai mare sau egală cu 30 de zile, dacă solicitantul cere să fie notificat prin e-mail în legătură cu expirarea perioadei de valabilitate, notificarea va fi transmisă la adresa de e-mail furnizată la achitarea tarifului de utilizare.

Acest nou mod de plată se va adăuga celor care există deja, și anume online (prin aplicații sau site-uri deja existente), prin SMS și la distribuitorii autorizați (de cele mai multe ori, benzinării) ori la punctele de taxare (în cazul în care vorbim de taxa de pod).

Din a doua jumătate a lunii august, amenzile pentru lipsa rovinietei valabile s-au majorat. Dacă circulați pe drumurile publice fără rovinietă, riscați o amendă care poate ajunge, în cazul autoturismelor, la 550 de lei, în timp ce amenzile pentru neplata taxei de pod pot ajunge la 260 de lei.

Se scumpesc rovinietele

Vă reamintim că, de la jumătatea lui 2023, toți șoferii vor fi nevoiți să plătească roviniete mai scumpe, iar preţurile vor creşte în funcție de noxe. În plus, transportatorii de mărfuri sau persoane care conduc vehicule ce cântăresc mai mult de 3,5 tone vor trebui să plătească taxe pentru fiecare kilometru parcurs. Acesta este proiectul asumat de PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din România.

Cele mai recente date ale parcului auto spun că peste patru milioane de mașini din România au peste zece ani vechime. Astfel că, țara noastră se clasează pe locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din Uniunea Europeană.