Din octombrie 2008 când a fost lansat acest serviciu şi până la începutul lui octombrie 2014 au fost portate 1.565.031 de numere, dintre care 1.122.559 (72%) sunt numere de telefonie mobilă şi 442.472 sunt numere de telefonie fixă. Conform datelor ANCOM, anul 2014 este anul în care s-au portat cele mai multe numere (357.606), ceea ce înseamnă că, în medie pe lună, 39.734 de numere şi-au schimbat reţeaua, dar nu şi posesorul. În luna iulie 2014 s-au efectuat cele mai multe portări de la lansarea acestui serviciu, respectiv 55.544, arată un comunicat al ANCOM. Potrivit sursei citate, cei mai interesaţi să îşi păstreze numărul de telefon sunt utilizatorii cu abonament (aproximativ 70% din total), în timp ce doar 30% dintre cei ce au ales să îşi schimbe furnizorul de servicii folosesc cartele preplătite.

În segmentul telefoniei mobile, Vodafone continuă să fie operatorul cu cele mai multe numere primite în reţea prin portare – 361.282 de numere, urmat de Orange cu 339.590 de numere, Telekom România cu 305.219 de numere şi RCS & RDS cu 115.736 de numere. În cazul telefoniei fixe, 35 de furnizori au primit cele 442.472 de numere portate până în prezent. Dintre acestea, cele mai multe au fost portate către RCS & RDS – 122.285, UPC România – 107.951, Orange – 95.473, Vodafone – 76.778 şi Telekom România – 18.015. Cele mai multe cereri de portare a numărului fix s-au înregistrat în Bucureşti şi judeţul Ilfov (134.951 de numere), capitala fiind urmată de judeţul Cluj cu 28.873 de numere portate, Timiş (24.234), Prahova (21.815) şi Galaţi (20.937), care însumează peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixă portate.

În anul 2014, s-a înregistrat atât cea mai mare medie lunară de portări – 39.734 de numere pe lună, cât şi luna cu cele mai multe portări de până în prezent – 55.544 de numere portate în luna iulie. Pe de altă parte, în primele nouă luni ale acestui an, ANCOM a primit 127 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncţionalităţi generate de ne-sincronizarea activităţilor furnizorilor implicaţi sau de nerespectarea termenelor de portare. O parte din sesizări au avut scop de informare, referindu-se la stadiul procesului de portare iniţiat de către utilizator.

Potrivit comunicatului, românii care au ales un alt operator dar şi-au păstrat numărul de telefon au fost tot mai numeroşi an de an: dacă în 2008 au fost realizate 15.681 de portări, în 2009 au fost 180.239 de portări, în 2010 numărul lor a fost de 221.219, în anul 2011 a ajuns până la 260.256, în anul 2012 s-au înregistrat 255.893 de portări, 274.137 de numere s-au portat în 2013, în timp ce în 2014 creşterea a fost semnificativă: 357.606 portări în primele nouă luni ale anului.

Arbitrul telecom a lansat, recent, în consultare publică un document cadru cu privire la modalităţile de utilizare a resurselor de numerotaţie în viitor, în acord cu evoluţia tehnologică. Documentul, supus consultării până pe data de 21 noiembrie 2014, include şi aspecte referitoare la portabilitatea numerelor printre care şi posibilitatea portării numerelor geografice între judeţe, şi pe termen lung portarea între reţelele fixe şi mobile.

ANCOM participă în aceste zile la Internet & Mobile World 2014, târg dedicat industriei de comunicaţii ce are loc la Romexpo, între 8 şi 9 octombrie. Vizitatorii pot afla de la specialiştii ANCOM informaţii cu privire la procesul de portare şi la paşii care trebuie urmaţi atunci când decid să schimbe furnizorul de telefonie păstrându-şi numărul de telefon. Utilizatorii de internet au la dispoziţie pentru informare şi site-ul www.portabilitate.ro, locul unde pot afla informaţii complete şi oficiale cu privire la procesul de portare, dar şi în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat.